Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3004
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 31.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2020 - 30.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Operations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Teachers
- Maria Kirvesniemi
- Sanna Keskikuru
- Course
- 7S00EL50
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
4.5 klo 16.15- 20 Yksilötentti
25.5 klo 16.15-20 Tenttipalaute ja reflektio(pakollinen)
Assessment methods and criteria
Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- yksilötentti (0-5)
- harjoittelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, alustukset
- harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Content scheduling
27.1 klo 16.15-20 Aloitusinfo+ Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa+ aloitusinfo (Sanna)
5.2. klo 16.15-20 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen (Sanna)
10.2 klo 16.15- 20 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen(Maria)
18.2 klo 16.15-20 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Maria)
HARJOITTELU 8 VK-> Harjoitteluun liittyvä tehtävä, vertaispalaute (Maria)
21.4. klo 16.15-20 Ryhmädynamiikka ryhmänojauksen näkökulmasta (Maria)
27.4 klo 16.15 -20Validoiva työote (Maria)
4.5 klo 16.15-20 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen(Maria)
12.5. klo 16.15-20 Yksilötentti (Maria)
25.5 klo 16.15-20 Tenttipalaute ja Reflektio (Sanna Ja Maria)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy tabulasivuilta