Skip to main content

Mental Health and Substance Abuse Work (5 cr)

Code: 7S-19-3015

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 29.02.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Takkunen
Course
7S-19

Objectives (course unit)

Students
- have basic knowledge on substances, their abuse, and risks and harms connected with substance abuse
- comprehend basic concepts and principles of mental health work
- are aware of their own attitudes towards substance use and mental health disorders and are able to work openly and professionally with people suffering from these problems
- are familiar with the legislation and service system governing substance abuse and mental health work
- are able to recognise and encounter people with mental health or substance abuse problems and their families
- are able to counsel clients according to their needs
- know the significance of early intervention and are able to apply methods of early intervention in their work

Content (course unit)

- Addictions, basic knowledge on substances and substance abuse
- Principles and models of mental health work
- Reflection of own attitudes
- Skills to encounter clients and their families in a professional manner

Location and time

21.1. orientaatio
23.1. kurssin ohjeistus / toipumisorientaatio
18.2. ap luento kaikille / ip puolet ryhmästä kerrallaan
24..3. ip luento kaikille
26.3. iltapäivä (puolet ryhmästä kerrallaan)
27.3. ip luento (kello 14.30 - 16 opintokäyntien yhteenvedon tekeminen)
13.5. p tentti / ip kirjallisuus opintopiirit kokoontuvat ja tekevät yhteenvedon

Exam schedules

13.5. tentti

Assessment methods and criteria

Arviointikriteerit:

Hylätty
Sisällön hallinta epäjohdonmukaista tai puutteellista tai virheellistä.
Suhde tietoon lainaava.
Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija

osaa kuvata ilmiöitä, omia kokemuksiaan ja havaintojaan.
tunnistaa ja osaa määritellä peruskäsitteistön sekä keskeiset teoriat.
Riittävät tiedonhankintataidot.
Hyvä (3-4)

Edellisen lisäksi opiskelija osaa käyttää käsitteitä kokemuksiensa kuvauksen jäsentämisessä. Hän osaa soveltaa käsitteitä ja teoreettista tietoa jäsentyneesti. Osaa vertailla erilaisia teoreettisia malleja. Hyvät tiedonhankintataidot.

Kiitettävä (5)
Edellisen lisäksi opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde teoreettiseen tietoon argumentoiva ja analyyttinen, perustelut teoreettisia. Kiitettävät tiedonhankintataidot.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kontaktiopetus & mteriaalit joista tentti
Opintopiiri
Opintokäynti
Haastattelu

Learning materials

ks tabula

Content scheduling

21.1. orientaatio
23.1. kurssin ohjeistus / toipumisorientaatio
18.2. ap luento kaikille / ip puolet ryhmästä kerrallaan
24..3. ip luento kaikille
26.3. iltapäivä (puolet ryhmästä kerrallaan)
27.3. ip luento (kello 14.30 - 16 opintokäyntien yhteenvedon tekeminen)
13.5. p tentti / ip kirjallisuus opintopiirit kokoontuvat ja tekevät yhteenvedon

Practical training and working life cooperation

opintokäynti

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

tehtävien suorituksia puuttuu tai tehty riittämättömästi, puutteellisesti tai virheellisesti

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

osaa kuvata ilmiöitä, omia kokemuksiaan ja havaintojaan.
tunnistaa ja osaa määritellä peruskäsitteistön sekä keskeiset teoriat.
Riittävät tiedonhankintataidot.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisen lisäksi opiskelija osaa käyttää käsitteitä kokemuksiensa kuvauksen jäsentämisessä. Hän osaa soveltaa käsitteitä ja teoreettista tietoa jäsentyneesti. Osaa vertailla erilaisia teoreettisia malleja. Hyvät tiedonhankintataidot.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisen lisäksi opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde teoreettiseen tietoon argumentoiva ja analyyttinen, perustelut teoreettisia. Kiitettävät tiedonhankintataidot.

Go back to top of page