Mental Health and Substance Abuse Work (5 cr)
Code: 7S-19-3015
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 29.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Ulla-Maija Takkunen
- Course
- 7S-19
Objectives (course unit)
Students
- have basic knowledge on substances, their abuse, and risks and harms connected with substance abuse
- comprehend basic concepts and principles of mental health work
- are aware of their own attitudes towards substance use and mental health disorders and are able to work openly and professionally with people suffering from these problems
- are familiar with the legislation and service system governing substance abuse and mental health work
- are able to recognise and encounter people with mental health or substance abuse problems and their families
- are able to counsel clients according to their needs
- know the significance of early intervention and are able to apply methods of early intervention in their work
Content (course unit)
- Addictions, basic knowledge on substances and substance abuse
- Principles and models of mental health work
- Reflection of own attitudes
- Skills to encounter clients and their families in a professional manner
Location and time
21.1. orientaatio
23.1. kurssin ohjeistus / toipumisorientaatio
18.2. ap luento kaikille / ip puolet ryhmästä kerrallaan
24..3. ip luento kaikille
26.3. iltapäivä (puolet ryhmästä kerrallaan)
27.3. ip luento (kello 14.30 - 16 opintokäyntien yhteenvedon tekeminen)
13.5. p tentti / ip kirjallisuus opintopiirit kokoontuvat ja tekevät yhteenvedon
Exam schedules
13.5. tentti
Assessment methods and criteria
Arviointikriteerit:
Hylätty
Sisällön hallinta epäjohdonmukaista tai puutteellista tai virheellistä.
Suhde tietoon lainaava.
Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
osaa kuvata ilmiöitä, omia kokemuksiaan ja havaintojaan.
tunnistaa ja osaa määritellä peruskäsitteistön sekä keskeiset teoriat.
Riittävät tiedonhankintataidot.
Hyvä (3-4)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa käyttää käsitteitä kokemuksiensa kuvauksen jäsentämisessä. Hän osaa soveltaa käsitteitä ja teoreettista tietoa jäsentyneesti. Osaa vertailla erilaisia teoreettisia malleja. Hyvät tiedonhankintataidot.
Kiitettävä (5)
Edellisen lisäksi opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde teoreettiseen tietoon argumentoiva ja analyyttinen, perustelut teoreettisia. Kiitettävät tiedonhankintataidot.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kontaktiopetus & mteriaalit joista tentti
Opintopiiri
Opintokäynti
Haastattelu
Learning materials
ks tabula
Content scheduling
21.1. orientaatio
23.1. kurssin ohjeistus / toipumisorientaatio
18.2. ap luento kaikille / ip puolet ryhmästä kerrallaan
24..3. ip luento kaikille
26.3. iltapäivä (puolet ryhmästä kerrallaan)
27.3. ip luento (kello 14.30 - 16 opintokäyntien yhteenvedon tekeminen)
13.5. p tentti / ip kirjallisuus opintopiirit kokoontuvat ja tekevät yhteenvedon
Practical training and working life cooperation
opintokäynti
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
tehtävien suorituksia puuttuu tai tehty riittämättömästi, puutteellisesti tai virheellisesti
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
osaa kuvata ilmiöitä, omia kokemuksiaan ja havaintojaan.
tunnistaa ja osaa määritellä peruskäsitteistön sekä keskeiset teoriat.
Riittävät tiedonhankintataidot.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa käyttää käsitteitä kokemuksiensa kuvauksen jäsentämisessä. Hän osaa soveltaa käsitteitä ja teoreettista tietoa jäsentyneesti. Osaa vertailla erilaisia teoreettisia malleja. Hyvät tiedonhankintataidot.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde teoreettiseen tietoon argumentoiva ja analyyttinen, perustelut teoreettisia. Kiitettävät tiedonhankintataidot.