Siirry suoraan sisältöön

Hoitotyön tutkimus (2op)

Toteutuksen tunnus: 7K00CT90-3029

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.05.2020 - 16.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2020 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Kätilön tutkinto-ohjelma
Opettajat
Elina Botha
Vastuuhenkilö
Elina Botha
Opintojakso
7K00CT90

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- perustella valintojaan tieteellisin argumentein
- kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita

Sisältö (Opintojakso)

- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tieteellinen argumentointi
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät sekä niiden käyttö

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Alkuvaiheen opinnoista on suoritettava 30 op ennen keskivaiheen opintoihin siirtymistä.

Aika ja paikka

Kurssi suoritetaan tenttimällä kirjallisuus Examissa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti arvioidaan numeerisesti 1-5.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kirjatentti examissa aikavälillä: 11.1.-23.5.2021. (Tentissä ei saa olla kirjoja mukana) Linkki tenttivaraukseen tässä:
https://exam.tamk.fi/enroll/exam/69474?code=7K00CT90-3029

Oppimateriaalit

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä

Siirry alkuun