Skip to main content

Nursing Research (2cr)

Code: 7K00CT90-3029

General information


Enrolment period
11.05.2020 - 16.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
Teachers
Elina Botha
Person in charge
Elina Botha
Course
7K00CT90

Objectives (course unit)

The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies completed

Location and time

Kurssi suoritetaan tenttimällä kirjallisuus Examissa.

Assessment methods and criteria

Tentti arvioidaan numeerisesti 1-5.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kirjatentti examissa aikavälillä: 11.1.-23.5.2021. (Tentissä ei saa olla kirjoja mukana) Linkki tenttivaraukseen tässä:
https://exam.tamk.fi/enroll/exam/69474?code=7K00CT90-3029

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus

Student workload

Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä

Go back to top of page