Siirry suoraan sisältöön

Tiimioppiminen ja liiketoimintamallit (8op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EO55-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 15.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 16.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
8 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Hanna Saraketo
Tutta Tanttari
Tanja Verho
Vastuuhenkilö
Tanja Verho
Ryhmät
20TIJO
Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2020, päivätoteutus
Opintojakso
3H00EO55

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

- Opiskelija tunnistaa tiimioppimisen mahdollisuudet ja osaa oppia tiimissä.
- Opiskelija osaa toimia erilaisissa dialogitilanteessa rakentavasti.
- Opiskelija osaa tuottaa tiimissä uutta osaamista ajankohtaiseen tarpeeseen.
- Opiskelija osaa arvioida erilaisten liiketoimintamallien vahvuuksia ja heikkouksia.
- Opiskelija osaa käyttää liiketoimintamallien rakentamiseen monipuolisesti erilaisia työkaluja.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä tarkoittaa oppiva organisaatio?
Mitä hyötyä on tiimioppimisesta?
Miten opitaan tiimissä?
Millaisia liiketoimintamalleja on ja mitä mahdollisuuksia/haasteita niissä on?
Millaisia työkaluja on ja miten niitä käytetään liiketoimintamallin kehittämisessä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tietää tiimioppimisen ja dialogin periaatteet teoriassa. Hän ymmärtää, miten uutta tietoa tuotetaan yhdessä. Hän tuntee erilaisia liiketoimintamalleja ja niihin liittyviä työkaluja ja tietää niiden vahvuuksia ja heikkouksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tietää tiimioppimisen ja dialogin periaatteet teoriassa ja on harjoitellut niitä käytännössä. Hänellä on kokemusta uuden tiedon tuottamisesta yhdessä ja hän osaa arvioida kehittymiskohteitaan. Hän tuntee liiketoimintamallien mahdollisuuksia ja osaa käyttää joitain niihin liittyviä työkaluja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa tiimioppimis- ja dialogitaidot teoriassa ja käytännössä. Osallistumisellaan hän rakentaa tiimiä ja sille uutta osaamista. Hän osaa soveltaa liiketoimintamalleja käytäntöön ja käyttää työkaluja niiden rakentamiseksi. Hän osaa arvioida osaamistaan realistisesti.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Hylätty, jos
opiskelija tietää tiimioppimisen ja dialogin periaatteet pintapuolisesti. Hän ei sitoudu tiimin yhdessä sopimiin käytäntöihin eikä osallistu uuden tiedon tuottamiseen. Hän tuntee liiketoimintamalleja mutta ei niiden erityispiirteitä. Työkalujen käyttämisen taito on vähäistä.

Aika ja paikka

Lähiopetus tapahtuu Proakatemialla erikseen ilmoitettavissa tiloissa. Etäopetus Zoomissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssista ei ole tenttiä. Soluesseetä on mahdollista tarvittaessa täydentää.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi koostuu kolmesta osasta: läsnäolo ja aktiivisuus, soluessee ja oppimispäiväkirja.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetus toteutetaan lähi- ja etäopetuksena. Menetelmät vaihtelevat tiimioppimisen, pienryhmätyöskentelyn ja etätyökalujen hyödyntämisestä itseopiskeluun (kirjat ja ennakkomateriaalit).

Oppimateriaalit

Kurssiin sisältyy kahden kirjan lukeminen sekä ennakkomateriaaleihin tutustuminen. Suositellut kirjat ilmoitetaan kurssin alussa ja ennakkomateriaalit ennen kutakin lähikertaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kokonaisuuden laajuus on 8 opintopistettä. Lähipäivien lisäksi kurssiin kuuluu itsenäistä työskentelyä (kirjallisuus, ennakkomateriaalit, oppimispäiväkirjan täyttäminen ja soluesseen kirjoittaminen).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Kansainvälisyys

Osa kurssista toteutetaan yhteistyössä Entrepeneurship and team leadership -tutkinnon opiskelijoiden kanssa englanniksi.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei osallistu lähikerroille, soluesseen kirjoittamiseen eikä palauta oppimispäiväkirjaansa.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on poissa useita kertoja, ei valmistaudu lähipäiviin, soluesseen kirjoittamiseen osallistuminen on heikkoa ja oppimispäiväkirja on vaillinainen.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on mukana lähipäivissä ja osallistuu niihin, myös valmistautuminen näkyy tekemisessä. Oppimispäiväkirja on kattava, ja osallistuminen soluesseen kirjoittamiseen on hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on mukana lähikerroilla. Panostus soluesseeseen on merkittävä. Oppimispäiväkirja on syvällinen otos opiskelijan ajattelusta.

Siirry alkuun