Asiakkuuksien hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00EC69-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.05.2020 - 24.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.09.2020 - 12.11.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sosiaaliala YAMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sosiaalialan ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Hyväksytty
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.
Hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät puutteellisesti tai osoittanut vain tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa siinä kuitenkin riittävästi onnistumatta.
Aika ja paikka
Etäopetus 8.30-11.30 ja 12.30-15.30
to 3.9. Opintojakson toteuttaminen, johdanto asiakkuuksien hallintaan
Etätehtävä (blogiartikkeli+videoneuvottelu)
to 1.10. Asiakkuuksien johtaminen
Etätehtävä (harjoitustyön "asiakkuuksen hallinnan soveltaminen käytäntöön" toteuttamissuunnitelman esittäminen ohjaustapaamisessa, soveltavan tehtävän toteutusraportti ja esitykseen ja oppinointiin valmistautuminen)
la 12.11. Asiakkuuksien hallinta käytännössä, soveltavien tehtävien esitykset opponointineen
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei perinteistä tenttiä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät.
Asiakkuuksien hallinnan teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa, opiskelijaryhmien videokeskustelu.
Kirjallinen raportti ja esitys asiakkuuksien hallinnan soveltamisesta käytäntöön, voidaan laatia omalle työpaikalle.
Oppimateriaalit
Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus.
Opintojakson Tabulassa luentomateriaali ja suositeltava kirjallisuus.
Ojasalo, K., Moilanen T., ja Ritalahti, J. Kehittämistyön menetelmät. Uudelaista osaamista liiketomintaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Noin 130 tuntia. Kolme etätapaamiskertaa ja ryhmien videotapaamiset etänä, oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.
Sisällön jaksotus
Ks. oppimisympäristö.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan (HyväHot). Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisellä kerralla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.
Kansainvälisyys
Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.
Lisätietoja opiskelijoille
Rinnakkaistoteutus keväällä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.
Hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät puutteellisesti tai osoittanut vain tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa siinä kuitenkin riittävästi onnistumatta.