Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00EC69-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.05.2020 - 24.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2020 - 12.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sosiaaliala YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosiaalialan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Opintojakso
NY00EC69

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Hyväksytty
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.

Hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät puutteellisesti tai osoittanut vain tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa siinä kuitenkin riittävästi onnistumatta.

Aika ja paikka

Etäopetus 8.30-11.30 ja 12.30-15.30

to 3.9. Opintojakson toteuttaminen, johdanto asiakkuuksien hallintaan
Etätehtävä (blogiartikkeli+videoneuvottelu)
to 1.10. Asiakkuuksien johtaminen
Etätehtävä (harjoitustyön "asiakkuuksen hallinnan soveltaminen käytäntöön" toteuttamissuunnitelman esittäminen ohjaustapaamisessa, soveltavan tehtävän toteutusraportti ja esitykseen ja oppinointiin valmistautuminen)
la 12.11. Asiakkuuksien hallinta käytännössä, soveltavien tehtävien esitykset opponointineen

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei perinteistä tenttiä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät.
Asiakkuuksien hallinnan teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa, opiskelijaryhmien videokeskustelu.
Kirjallinen raportti ja esitys asiakkuuksien hallinnan soveltamisesta käytäntöön, voidaan laatia omalle työpaikalle.

Oppimateriaalit

Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus.
Opintojakson Tabulassa luentomateriaali ja suositeltava kirjallisuus.
Ojasalo, K., Moilanen T., ja Ritalahti, J. Kehittämistyön menetelmät. Uudelaista osaamista liiketomintaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Noin 130 tuntia. Kolme etätapaamiskertaa ja ryhmien videotapaamiset etänä, oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.

Sisällön jaksotus

Ks. oppimisympäristö.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan (HyväHot). Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisellä kerralla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.

Kansainvälisyys

Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.

Lisätietoja opiskelijoille

Rinnakkaistoteutus keväällä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.

Hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät puutteellisesti tai osoittanut vain tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa siinä kuitenkin riittävästi onnistumatta.

Siirry alkuun