Siirry suoraan sisältöön

Forest Resources and Fiber Management (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5P00BO89-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2020 - 07.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2020 - 04.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Biotuotetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 45
Koulutus
Biotuote- ja prosessitekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Tampereen korkeakouluyhteisön ristiinopiskelu
Opettajat
Arto Nikkilä
Ari Vanamo
Ryhmät
20KVTBIOT
Biotuotetekniikka kevät 2020, double degree
Opintojakso
5P00BO89

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tietää Suomen ja maailman metsävarat ja maailman metsäalan muutosken viimeisten vuosikymmenten aikana. Opiskelija tietää metsäsektorin merkityksen yhteiskunnassa ja metsien monimuotoisuuden ja monikäytön merkityksen koko maailmassa.

Sisältö (Opintojakso)

Suomen metsävarat
Euroopan ja maailman metsävarat
Puunkäyttö ja puuvirrat
Puulajisuhteet Suomessa ja maailmassa
Metsät ja ilmastonmuutos
Puun hyödyntäminen ja metsäenergia
Metsien monimuotoisuus ja monikäyttö

Aika ja paikka

Lectures on fridays 11.15-14, different classrooms, see calendar
No lectures on Friday 16.10.


Last lecture on Friday 4.12
Final exam on Friday 11.12.
Retake exams in Exam room

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Final exam on Friday 11.12.
Retake exams in Exam room

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Group presentations and active participation 30 %
Final exam 70 %

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lectures, group work and discussions

Oppimateriaalit

Material in Moodle
Finnish Forest Industries
https://www.forestindustries.fi/
Global Forest Resources Assessment 2015 http://www.fao.org/3/a-i4808e.pdf
Forest certification links:
https://www.fsc.org/
https://pefc.org/certification-services/forest
Global Forest, Paper and Packaging Industry Survey. 2016 Edition Survey of 2015 Results
https://www.pwc.com/gx/en/industries/assets/pwc-annual-fpp-industry-survey-2016-10.pdf

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

36 contact hours
Exam 3 hrs
Self-studying 41 hrs

Sisällön jaksotus

Preliminary structure
Introduction to the course and evaluation principles
Finnish forests and forestry + TASK (group work) (different countries´ and regions´ forestry/ forest industry)
Group presentations
Logging site visit -Timber harvesting - will be confirmed later
Timber harvesting in different countries/areas, principles
Wood as raw material for industry and other purposes
Forest energy
Biodiversity and multiple use of forests
Forest legislation and forest certification(FSC/PEFC)
Forests and carbon cycle, climate change and forests
Future expectations and challenges
Exam

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student fails the final exam and/or doesn´t participate in the group work presentation and/or is not present on the lectures (minimum 9 times of the total 12 times)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student has basic knowledge of international forestry and forest harvesting. The student´s role in his group work presentation is very moderate and/or the presentation is very basic

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student has achieved quite a lot of information of forestry in different parts of the world. He/she knows how forests and forestry differ in different parts of the world, which countries have a lot of forest industry and why, knows where plantation forestry is common and which species are used, he/she is aware of other values of forests and their role in maintaining biodiversity and in carbon cycling. The student is active during lectures and his/her role is very important in the group work presentation. The presentation itself is good.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student has a broad picture of global forests, forests and forest industry. He/she has spent also a lot of own time in searching for information and that is why he/she has a very thorough knowledge of different topics of the course. He/she can combine information from different sources and make own synthesis of various topics. The student is very active during the lectures and the presentation he/she has made with his/her group is interesting and very well prepared.

Siirry alkuun