Palvelumaiseman suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ64-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2020 - 09.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.08.2020 - 06.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 55
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- tuntee rakennushankkeen eri vaiheet ja osaa hahmottaa moniaistisen palvelumaiseman suunnittelun osana kokonaisuutta
- osaa toimia yhteistyössä monialaisen suunnitteluryhmän kanssa
- osaa huomioida palveluympäristöjen suunnittelussa työhyvinvointia ja liiketoimintaa edistäviä ratkaisuja
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ toiminnallinen tilasuunnittelu tarkoittaa?
MIKSI asiakaskokemusta tukevan palvelumaiseman suunnittelu on tärkeää?
MITEN edistän vuorovaikutusta monialaisessa suunnittelutyöryhmässä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa palvelumaiseman suunnitteluun liittyvän käsitteistön ja osaa kuvata moniaistisen palveluympäristön.
Opiskelija osaa toimia tiimin tuella monialaisessa suunnitteluryhmässä.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää palvelumaiseman suunnittelun ammatillisessa kontekstissa ja osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman vaihtoehdon moniaistisen palveluympäristön suunnitteluun ja perustella valintansa.
Opiskelija osaa ratkaista monialaisen suunnitteluryhmän vuorovaikutukseen liittyviä ongelmia.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää palvelumaiseman suunnittelun ammatillisessa kontekstissa ja osaa etsiä erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja moniaistisen palveluympäristön suunnitteluun.
Opiskelija osaa kokeilla uudenlaisia toimintamalleja edistääkseen vuorovaikutusta monialaisessa suunnitteluryhmässä.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija ei tunnista palvelumaiseman suunnitteluun liittyvää käsitteistöä eikä kykene osallistumaan ja työskentelemään monialaisessa suunnittelutyöryhmässä.
Aika ja paikka
17.8-6.10.2020
maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-14.00
maanantaisin klo 10-12 varattu monialaisen RETARA-projektityön ryhmälle
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti 8.9.2020 klo 8.30-10.00
1.uusinta 28.9 klo 12.00-14.00
2. uusinta Examissa vko 41
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektityö (tiimityö) 50%
Tiimityön vertaisarviointi (yksilö)20%
Tentti (yksilö)30%
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
yritysvieraiden esitykset
monialainen ryhmätyö
projektityö
Oppimateriaalit
RT Ammattikeittiöt 94-11254. Julkaistu 28.2.2017
Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Ammattikeittiölaitevalmistajien omat yrityssivut (koneet ja laitteet)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27h =135h opiskeljan työtä
kontaktiopetukseen osallistuminen maanantaisin ja tiistaisin
monialaisen ryhmän kanssa työskentely maanantaisin klo 10-12
opettajan ryhmäkohtaiseen ohjaukseen osallistuminen
opiskelijan itsenäinen työskentely ja oman ryhmän kanssa työskentely ryhmän aikataulun mukaisesti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ahot-osaamisen näyttö
Ahot-hakemust hyvähot-järjeselmään 7.8.2020 mennessä.
Ahot -osaamisen näyttä vko 33 aikana
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on ulkopuolisa asiantuntijavieraita ammattikeittiösuunnitteluun liitten sekä esteettömyyteen liittyen.
RETARA-projektin seminaari1 on työelämän edustajat arvioimassa opiskeijatiimien tuotoksia workshop-toteutuksessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteusmuoto voi olla 100% virtuaalinen tai hybridi-malli (virtuaalisuutta ja kontaktia). Toteutustapa vahvistuu elokuussa, kun tiedetään koronaohjeistus ja TAMKin linjaukset.
Opintojaksolla tehdään monialainen RETARA-projekti eri koulutusohjelmien opiskelijoiden kanssa.