Servicescape Design (5 cr)
Code: 8T00DQ64-3001
General information
- Enrolment period
- 10.06.2020 - 09.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.08.2020 - 06.10.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to recognise the different phases of a construction project and can understand multisensory service scape design as a whole
- work in a co-operation with multidisciplinary design group
- to pay attention to results that are gaining well-being at work and also improving business
Content (course unit)
WHAT functional space planning means?
WHY service scape design that supports customer experience is important?
HOW I improve interaction in a multidisciplinary design workgroup?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student can recognise and define field related phenomena and service scape design.
Student is able to work in a multidisciplinary design group under supervision.
Student considers and assesses things from his/hers choices.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student structures service scape design in a professional context and is able to choose the most suitable option from different alternatives for multisensory service scape design and reason it.
Student can solve problems that concerns interaction in a multidisciplinary design workgroup.
Student can cooperate responsibly and follows the important courses of action in the service-field.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student understands service space design and relates it to the professional context. Student knows how to search different solutions for a multisensory service scape design.
Student is able to try new operational models for improving interaction in a multidisciplinary design group.
Student works responsibly and in a commited manner considering the community and service field requirements and needs.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Student can not recognise the concept of service scape design and is not able to attend and work in a multidisciplinary design work group.
Location and time
17.8-6.10.2020
maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-14.00
maanantaisin klo 10-12 varattu monialaisen RETARA-projektityön ryhmälle
Exam schedules
Tentti 8.9.2020 klo 8.30-10.00
1.uusinta 28.9 klo 12.00-14.00
2. uusinta Examissa vko 41
Evaluation methods and criteria
Projektityö (tiimityö) 50%
Tiimityön vertaisarviointi (yksilö)20%
Tentti (yksilö)30%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
yritysvieraiden esitykset
monialainen ryhmätyö
projektityö
Learning materials
RT Ammattikeittiöt 94-11254. Julkaistu 28.2.2017
Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Ammattikeittiölaitevalmistajien omat yrityssivut (koneet ja laitteet)
Student workload
5x27h =135h opiskeljan työtä
kontaktiopetukseen osallistuminen maanantaisin ja tiistaisin
monialaisen ryhmän kanssa työskentely maanantaisin klo 10-12
opettajan ryhmäkohtaiseen ohjaukseen osallistuminen
opiskelijan itsenäinen työskentely ja oman ryhmän kanssa työskentely ryhmän aikataulun mukaisesti
Completion alternatives
Ahot-osaamisen näyttö
Ahot-hakemust hyvähot-järjeselmään 7.8.2020 mennessä.
Ahot -osaamisen näyttä vko 33 aikana
Practical training and working life cooperation
Opintojaksolla on ulkopuolisa asiantuntijavieraita ammattikeittiösuunnitteluun liitten sekä esteettömyyteen liittyen.
RETARA-projektin seminaari1 on työelämän edustajat arvioimassa opiskeijatiimien tuotoksia workshop-toteutuksessa.
Further information
Toteusmuoto voi olla 100% virtuaalinen tai hybridi-malli (virtuaalisuutta ja kontaktia). Toteutustapa vahvistuu elokuussa, kun tiedetään koronaohjeistus ja TAMKin linjaukset.
Opintojaksolla tehdään monialainen RETARA-projekti eri koulutusohjelmien opiskelijoiden kanssa.