Skip to main content

Servicescape Design (5 cr)

Code: 8T00DQ64-3001

General information


Enrolment period
10.06.2020 - 09.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.08.2020 - 06.10.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Person in charge
Satu Kylmälä
Course
8T00DQ64

Objectives (course unit)

Students are able
- to recognise the different phases of a construction project and can understand multisensory service scape design as a whole
- work in a co-operation with multidisciplinary design group
- to pay attention to results that are gaining well-being at work and also improving business

Content (course unit)

WHAT functional space planning means?
WHY service scape design that supports customer experience is important?
HOW I improve interaction in a multidisciplinary design workgroup?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student can recognise and define field related phenomena and service scape design.
Student is able to work in a multidisciplinary design group under supervision.
Student considers and assesses things from his/hers choices.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student structures service scape design in a professional context and is able to choose the most suitable option from different alternatives for multisensory service scape design and reason it.
Student can solve problems that concerns interaction in a multidisciplinary design workgroup.
Student can cooperate responsibly and follows the important courses of action in the service-field.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student understands service space design and relates it to the professional context. Student knows how to search different solutions for a multisensory service scape design.
Student is able to try new operational models for improving interaction in a multidisciplinary design group.
Student works responsibly and in a commited manner considering the community and service field requirements and needs.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Student can not recognise the concept of service scape design and is not able to attend and work in a multidisciplinary design work group.

Location and time

17.8-6.10.2020
maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-14.00
maanantaisin klo 10-12 varattu monialaisen RETARA-projektityön ryhmälle

Exam schedules

Tentti 8.9.2020 klo 8.30-10.00

1.uusinta 28.9 klo 12.00-14.00
2. uusinta Examissa vko 41

Evaluation methods and criteria

Projektityö (tiimityö) 50%
Tiimityön vertaisarviointi (yksilö)20%
Tentti (yksilö)30%

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
yritysvieraiden esitykset
monialainen ryhmätyö
projektityö

Learning materials

RT Ammattikeittiöt 94-11254. Julkaistu 28.2.2017

Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Ammattikeittiölaitevalmistajien omat yrityssivut (koneet ja laitteet)

Student workload

5x27h =135h opiskeljan työtä
kontaktiopetukseen osallistuminen maanantaisin ja tiistaisin
monialaisen ryhmän kanssa työskentely maanantaisin klo 10-12
opettajan ryhmäkohtaiseen ohjaukseen osallistuminen
opiskelijan itsenäinen työskentely ja oman ryhmän kanssa työskentely ryhmän aikataulun mukaisesti

Completion alternatives

Ahot-osaamisen näyttö
Ahot-hakemust hyvähot-järjeselmään 7.8.2020 mennessä.
Ahot -osaamisen näyttä vko 33 aikana

Practical training and working life cooperation

Opintojaksolla on ulkopuolisa asiantuntijavieraita ammattikeittiösuunnitteluun liitten sekä esteettömyyteen liittyen.
RETARA-projektin seminaari1 on työelämän edustajat arvioimassa opiskeijatiimien tuotoksia workshop-toteutuksessa.

Further information

Toteusmuoto voi olla 100% virtuaalinen tai hybridi-malli (virtuaalisuutta ja kontaktia). Toteutustapa vahvistuu elokuussa, kun tiedetään koronaohjeistus ja TAMKin linjaukset.

Opintojaksolla tehdään monialainen RETARA-projekti eri koulutusohjelmien opiskelijoiden kanssa.

Go back to top of page