Siirry suoraan sisältöön

Uudet viisasten kivet a) (15 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB26-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2020 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2020 - 18.03.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
15 op
Virtuaaliosuus
15 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 0
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Leila Kakko
Tuija Heikkilä
Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Leila Kakko
Opintojakso
8T00BB26

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa virtuaalisesti torstaina 27.8.2020 klo 16.30-20.00 tutkimustyön perusteet osiolla (Zoom)
Syksyn osuus on kokonaisuudessaan virtuaalinen.
Opintojakso jatkuu tammikuussa 2021 opintojakson muilla osioilla.

Kevään UVK a:n virtuaaliset kontaktikerrat ovat:
14.01.2021 16.30 - 20.00
15.01.2021 08.00 - 16.00
16.01.2021 08.30 - 14.30
30.01.2021 08.30 - 14.30
25.02.2021 16.30 - 20.00
26.02.2021 08.00 - 16.00
27.02.2021 08.30 - 14.30

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kirjallisuuden tentti 18.3. klo 16.30 -18.40

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tutkimustyön perusteet osio:
-Tutkimusanalyysi 50%
-Tutkimuksen toteuttaminen 50%
Kirjallisuus:
-hyväksytty tenttisuoritus

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-tutkimustyö
-kehittämis-/projektityö
-tentti

Oppimateriaalit

Tutkimustyön perusteet (3 op)
-Virtuaaliaineisto (Moodle)
-Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
-Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
-Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.
Kirjallisuus (5op)
Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Moodlessa)
Kehittäminen (7op)
Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Katri Ojasalo, Teemu Moilanen, Jarmo Ritalahti. WSOYpro Oy. 2014, 3.painos
Muu materiaali kehittämistehtävän mukaan

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tutkimustyön perusteet (3 op):
Luennot
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 1,5 op
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 1,5 o

Kehittämisprojekti (7 op)
Etäopiskelu
Kehittämistyö
yhteensä 189 h

Kirjallisuus (5op)
135 h

Sisällön jaksotus

Tutkimustyön perusteet (3 op):
Aloitus 27.8. klo 16.30-20.00 (ZOOM)
Mitä tutkimus on, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus?
Mitä on määrällinen ja laadullinen tutkimus?
Miten tutkimusaineisto kerätään, kuvataan ja analysoidaan?
Miten tutkimuksen tulosten luotettavuutta arvioidaan?

Kirjallisuus 5 op kevät 2021
Itsenäistä työskentelyä, ryhmätentti 18.3.2021
Kehittäminen 7 op kevät 2021
Aloitus 14.1.2021 klo 16.30-20.00 (Teams)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämään tehtävä tutkimus

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa valita ja soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-sitoutuu aktiivisesti tiimityöhön
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa arvioida ratkaisuvaihtoehtoja erilaisten tutkimusongelmien ratkaisuun
-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-toimii tiimissä vastuullisesti ja rakentavasti
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Siirry alkuun