Skip to main content

New Solutions (15 cr)

Code: 8T00BB26-3012

General information


Enrolment period
10.06.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2020 - 18.03.2021
Implementation has ended.
Credits
15 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
15 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 0
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Leila Kakko
Tuija Heikkilä
Taija Karhe
Person in charge
Leila Kakko
Course
8T00BB26

Objectives (course unit)

Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business

Content (course unit)

WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?

Location and time

Opintojakso alkaa virtuaalisesti torstaina 27.8.2020 klo 16.30-20.00 tutkimustyön perusteet osiolla (Zoom)
Syksyn osuus on kokonaisuudessaan virtuaalinen.
Opintojakso jatkuu tammikuussa 2021 opintojakson muilla osioilla.

Kevään UVK a:n virtuaaliset kontaktikerrat ovat:
14.01.2021 16.30 - 20.00
15.01.2021 08.00 - 16.00
16.01.2021 08.30 - 14.30
30.01.2021 08.30 - 14.30
25.02.2021 16.30 - 20.00
26.02.2021 08.00 - 16.00
27.02.2021 08.30 - 14.30

Exam schedules

Kirjallisuuden tentti 18.3. klo 16.30 -18.40

Evaluation methods and criteria

Tutkimustyön perusteet osio:
-Tutkimusanalyysi 50%
-Tutkimuksen toteuttaminen 50%
Kirjallisuus:
-hyväksytty tenttisuoritus

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-tutkimustyö
-kehittämis-/projektityö
-tentti

Learning materials

Tutkimustyön perusteet (3 op)
-Virtuaaliaineisto (Moodle)
-Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
-Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
-Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.
Kirjallisuus (5op)
Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Moodlessa)
Kehittäminen (7op)
Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Katri Ojasalo, Teemu Moilanen, Jarmo Ritalahti. WSOYpro Oy. 2014, 3.painos
Muu materiaali kehittämistehtävän mukaan

Student workload

Tutkimustyön perusteet (3 op):
Luennot
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 1,5 op
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 1,5 o

Kehittämisprojekti (7 op)
Etäopiskelu
Kehittämistyö
yhteensä 189 h

Kirjallisuus (5op)
135 h

Content scheduling

Tutkimustyön perusteet (3 op):
Aloitus 27.8. klo 16.30-20.00 (ZOOM)
Mitä tutkimus on, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus?
Mitä on määrällinen ja laadullinen tutkimus?
Miten tutkimusaineisto kerätään, kuvataan ja analysoidaan?
Miten tutkimuksen tulosten luotettavuutta arvioidaan?

Kirjallisuus 5 op kevät 2021
Itsenäistä työskentelyä, ryhmätentti 18.3.2021
Kehittäminen 7 op kevät 2021
Aloitus 14.1.2021 klo 16.30-20.00 (Teams)

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

Työelämään tehtävä tutkimus

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa valita ja soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-sitoutuu aktiivisesti tiimityöhön
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tutkimustyön perusteet (3op)
-osaa arvioida ratkaisuvaihtoehtoja erilaisten tutkimusongelmien ratkaisuun
-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-toimii tiimissä vastuullisesti ja rakentavasti
Kirjallisuus (5op)
Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Tabulassa).
Kehittäminen (7op)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Go back to top of page