Tulevaisuudentila - tehdään yhdessä (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB27-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.11.2019 - 21.02.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 05.03.2020 - 30.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Laskennan tentti 27.3.2020.
Laskennan uusintatentti 17.4.2020
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ammatillinen osallistuminen 10 %
Tiimitehtävä 50 %
GASTRO-essee 20 %
Tentti (laskenta) 20 %
Kirjatehtävä S
CV, kehityskeskustelu ja oma uratarina S
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus torstaisin ja perjantaisin, noin 120 h
Itsenäiseen-/tiimityöskentelyyn on varattu ma-ti-ke, noin 150 h
Opintojakson laajuus on 10 op x 27 h = 270 h opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
To 5.3. 11-16 Opintojakson aloitus, ideointipaja (teema ja tavoitteet RESTOSMASHiin)
Pe 6.3. 9-15 Laskentatoimi/kirjanpito, tuloslaskelma ja tase, 12- Tiimin tarina, RESTOSMASH-toteutusmallin esitykset)
To 12.3. 9-16 Aamupäivä itsenäistä tiedonhankintaa ja iltapäivä teoriaviitekehyksen esitykset
Pe 13.3. 8-17 GASTRO-messut
To 19.3. 9-16 Tulevaisuuden ruoka ja messutehtävän purku, tasapainotettu mittaristo
Pe 20.3. 9-14 Ohjattu RESTOSMASH, laskennan kertauspaja
To 26.3. 9-16 Ohjattu RESTOSMASH-paja
Pe 27.3. 9-14 Laskennan tentti
To 2.4. 9-16 Kehityskeskustelut, RESTOSMASH-paja
Pe 3.4. 9-14 Kehityskeskustelut, RESTOSMASH-paja
To 9.4. 9-16 Kehityskeskustelut, RESTOSMASH-paja
To 16.4. 9-11 RESTOSMASH-paja
Pe 17.4. 9-14 Uratarinoiden esitykset ja laskennan uusintatentti
To 23.4. RESTOSMASH-TAPAHTUMA
Pe 24.4. 9-14 Raporttien viimeistely ja palautus. RESTOSMASH yhteenveto tiimeittäin. Yhteinen kurssin päätös.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
RESTOSMASH
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opintojakson suorituksessa on puutteita.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tapahtuma on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. Tapahtuman sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. Tapahtuman näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut tapahtuman suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tapahtuma on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. Tapahtuma saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen tapahtumassa. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tapahtuma on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. Tapahtuma tuo toimialalle uusia näkökulmia. Tapahtuma saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.