Me as Superior (10 cr)
Code: 8T00BB23-3012
General information
- Enrolment period
- 25.11.2019 - 21.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.03.2020 - 01.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community
Content (course unit)
HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?
Exam schedules
Ma 6.4. tentti tiimeille 3 ja 4 klo 9-11
Ma 20.4. tentti tiimeille 1 ja 2 klo 9-11
Uusintatentti??
Assessment methods and criteria
Ammatillinen osallistuminen 30 % (henkilökohtainen+tiimikohtainen) - osallistuminen luennoille + work shoppeihin, harjoitukset
Tentti (henkilökohtainen) 30 %
Catering Studion pop up -toteutus 40 % (osallistuminen suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan + niihin liittyvät tehtävät, ryhmän vertaisarviointi, opettajien arviointi)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot, work shopit, harjoitukset
-tapahtuman suunnittelu, toteutus ja raportointi
Learning materials
-luennoilla annettu määritelty materiaali, on näkyvissä tabulassa
Student workload
1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
8T00BB23-3010 Minä esimiehenä -opintojakson aikataulu (ma, ti, ke – Huom! Poikkeuksena pe 13.3. ja to 16.4.)
Voi tulla pieniä muutoksia aikatauluihin aikataulun julkaisun eli 4.2. jälkeen.
Ma 2.3. klo 10-15 Opintojakson aloitus, tiimit ja tehtävät. Valmentajuus ja vuorovaikutus.
Ti 3.3. klo 9-15 Tuotekehitys, logistiikka -workshop.
Ke 4.3. klo 9-15 Markkinointi-workshop.
Ma 9.3. klo 9-15 Laskenta, budjetointi -workshop.
Ti 10.3. klo 9-15 Tilastot-workshop. Tuotekehityspäivien tilaukset, kaikki tiimit.
Ke 11.3. Tiimien itsenäistä työskentelyä; pop up-suunnittelua.
Pe 13.3. GASTRO-MESSUT Helsingin Messukeskuksessa (lähtö TAMKista klo 8.00 ja paluu TAMKiin viimeistään klo 17.00)
Ma 16.3. 9-15 Valmennuksen välitavoitteiden tarkastelu: prosessit kuntoon -väliseminaari. Suunnittelua.
Ti 17.3. 8-16 Tuotekehityspäivä; osa keittiössä ja osa muissa suunnittelutehtävissä.
Ke 18.3. 9-15 Tiimiohjaukset 9-10 tiimi 1, 10-11 tiimi 2, 12-13 tiimi 3, 13-14 tiimi 4, 14-15 vaihtaritiimi.
Ma 23.3. 9-15 Markkinoinnin jalkauttaminen, ohjattua suunnittelua.
Ti 24.3. 9-15 Valmennuksen ja vuorovaikutuksen välitarkastelu.
Ke 25.3. 9-15 Tiimien suunnitelmat valmiina. Tilaukset tiimi 1.
Ma 30.3. klo 8-16 Tiimi 1:n esivalmistelupäivä. Tilaukset tiimi 2.
Ti 31.3. klo 8-16 Tiimi 1:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 4.
Ke 1.4. klo 8-16 Tiimi 1:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 4.
Ma 6.4. klo 8-16 Tiimi 2:n esivalmistelupäivä. Tiimien 3 ja 4 tentti. Tilaukset tiimi 3. Tiimi 1:n raportin palautus ja palautekeskustelu.
Ti 7.4. klo 8-16 Tiimi 2:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 3.
Ke 8.4. klo 8-16 Tiimi 2:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 3.
Ti 14.4. klo 8-16 Tiimi 3:n esivalmistelupäivä. Tilaukset tiimi 4.
Ke 15.4. klo 8-16 Tiimi 3:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 1. Tiimi 2:n raportin palautus ja palautekeskustelu.
To 16.4. klo 8-16 Tiimi 3:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 1.
Ma 20.4. klo 8-16 Tiimi 4:n esivalmistelupäivä. Tiimien 1 ja 2 tentti. Vaihto-opiskelijoiden tilaukset.
Ti 21.4. klo 8-16 Tiimi 4:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 2. Tiimi 3:n raportin palautus ja palautekeskustelu.
Ke 22.4. klo 8-16 Tiimi 4:n toteutuspäivä. Opponenttitiimi 2.
Ma 27.4. Tiimi 4:n raportin palautus ja palautekeskustelu.
Ti 28.4. klo 8-16 Vaihto-opiskelijoiden esivalmistelupäivä.
Ke 29.4. klo 8-16 Loppusparraus. Opintojakson päätöstilaisuus; vaihto-opiskelijoiden toteutus.
International connections
- kurssilla on mukana vaihto-opiskelijat
Further information
Kurssiin liittyy gastromessu -tapahtuma Helsingissä - bussikuljetus, 10 €:n omavastuu
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista esimiehen ja alaisen vastuita työyhteisössä. Hän toimii ryhmän jäsenenä, mutta ei kykene johtamaan itseään tai muita.
Opiskelija ei tiedosta riittävästi tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä heikosti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä. Hän pyrkii johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija tiedostaa tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän pystyy johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti ryhmän vuorovaikutusta hyödyntäen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti, kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta joustavasti ja rakentavasti.