Siirry suoraan sisältöön

Organisaation ja toiminnan kehittäminen (10op)

Toteutuksen tunnus: 1L00EU83-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.07.2019 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajankoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ammatillinen erityisopettajankoulutus
Opettajat
Sissi Huhtala
Minna Seppälä
Vastuuhenkilö
Minna Seppälä
Opintojakso
1L00EU83

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Seuraa koti- ja ulkomaista koulutuspolitiikkaa, koulutusjärjestelmien kehittymistä sekä yhteiskunnallista kehitystä ja hyödyntää tietoa omassa työssään sekä organisaation toiminnan kehittämisessä.
Kehittää aktiivisesti sekä laaja-alaisesti erityisen tuen käytänteitä ja prosesseja yhteistyössä muiden organisaation toimijoiden ja verkostojen kanssa mm. hyödyntämällä kansallisia ja kansainvälisiä vaikuttamis- ja rahoitusmahdollisuuksia.
Tuntee hanke- ja projektityön vaiheet sekä periaatteet ja mahdollisuuksien mukaan hyödyntää projektitoimintaa organisaation kehittämisessä.
Hyödyntää uusinta erityispedagogista tutkimustietoa sekä kirjallisuutta organisaation toiminnan kehittämisessä.
Toimintakulttuurinalyysin pohjalta kehittää omaa sekä organisaation toimintaa kohti inklusiivista ja osallisuutta vahvistavaa koulutuksen toteuttamista.

Sisältö (Opintojakso)

Miten koulutuspoliittiset linjaukset vaikuttavat koulutuksen järjestämiseen kohti inklusiivisen koulutuksen kehittymistä?
Millaisia kehittämiskohteita on havaittavissa omassa ja organisaation toiminnassa kohti inklusiivisen ja osallisuutta vahvistavan koulutuksen toteuttamista?
Miten hyödynnetään kansallisia tai kansainvälisiä rahoitusmahdollisuuksia ja projektitoimintaa oman sekä organisaation toiminnan kehittämisessä?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- seuraa koti- ja ulkomaista koulutuspolitiikkaa, koulutusjärjestelmien kehittymistä sekä yhteiskunnallista kehitystä ja on hyödyntänyt tietoa omassa työssään sekä organisaation toiminnan kehittämisessä
- kehittää aktiivisesti sekä laaja-alaisesti erityisen tuen käytänteitä ja prosesseja yhteistyössä muiden organisaation toimijoiden ja verkostojen kanssa mm. hyödyntämällä kansallisia ja kansainvälisiä vaikuttamis- ja rahoitusmahdollisuuksia
- tuntee hanke- ja projektityön vaiheet sekä periaatteet ja mahdollisuuksien mukaan hyödyntää projektitoimintaa organisaation kehittämisessä
- hyödyntää uusinta erityispedagogista tutkimustietoa sekä kirjallisuutta organisaation toiminnan kehittämisessa
- toimintakulttuurinalyysin pohjalta kehittää omaa sekä organisaation toimintaa kohti inklusiivista ja osallisuutta vahvistavaa koulutuksen toteuttamista.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Aika ja paikka

Ei määritelty.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itsearviointi, mentorin palaute sekä opettajan suullinen arviointi.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.

Oppimateriaalit

Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.

Sisällön jaksotus

Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijan hopsissa vahvistettu suoritustapa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan hopsin mukainen.

Kansainvälisyys

Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.

Siirry alkuun