Skip to main content

Developing Organizations and Activities (10cr)

Code: 1L00EU83-3002

General information


Enrolment period
01.07.2019 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Special Needs Teacher Education
Teachers
Sissi Huhtala
Minna Seppälä
Person in charge
Minna Seppälä
Course
1L00EU83

Objectives (course unit)

Follow national and foreign education policy, development of education systems and social development and use the information in their work and development of organisational operation.
Actively and extensively develop special support practices and processes in cooperation with other members of the organisation and networks, eg by using national and international influencing and funding possibilities.
Know project work phases and principles and if possible use projects in developing the organisation.
Use the latest research information and literature on special needs pedagogy in developing the organisation.
Based on operating culture analysis develop their work and organisation’s operation towards inclusive and participatory implementation of education.

Content (course unit)

How does education policy affect organisation of education towards inclusive education?
What development needs can be seen in personal work and organisational operation as regards implementation of inclusive and participatory education?
How are national and international funding possibilities and projects used in developing personal work and organisational operation?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- seuraa koti- ja ulkomaista koulutuspolitiikkaa, koulutusjärjestelmien kehittymistä sekä yhteiskunnallista kehitystä ja on hyödyntänyt tietoa omassa työssään sekä organisaation toiminnan kehittämisessä
- kehittää aktiivisesti sekä laaja-alaisesti erityisen tuen käytänteitä ja prosesseja yhteistyössä muiden organisaation toimijoiden ja verkostojen kanssa mm. hyödyntämällä kansallisia ja kansainvälisiä vaikuttamis- ja rahoitusmahdollisuuksia
- tuntee hanke- ja projektityön vaiheet sekä periaatteet ja mahdollisuuksien mukaan hyödyntää projektitoimintaa organisaation kehittämisessä
- hyödyntää uusinta erityispedagogista tutkimustietoa sekä kirjallisuutta organisaation toiminnan kehittämisessa
- toimintakulttuurinalyysin pohjalta kehittää omaa sekä organisaation toimintaa kohti inklusiivista ja osallisuutta vahvistavaa koulutuksen toteuttamista.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Location and time

Ei määritelty.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Itsearviointi, mentorin palaute sekä opettajan suullinen arviointi.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.

Learning materials

Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.

Content scheduling

Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.

Completion alternatives

Opiskelijan hopsissa vahvistettu suoritustapa.

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan hopsin mukainen.

International connections

Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.

Go back to top of page