Skip to main content

Client Work Methods I (5 cr)

Code: 7S00EL50-3001

General information


Enrolment period
02.07.2019 - 30.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Open University of Applied Sciences
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Minna Putous
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Toni Leander
Course
7S00EL50

Objectives (course unit)

- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of ​​the potential of digital services in social work

Content (course unit)

- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

28.10 & 29.10 Ryhmätentti (Ryhmät kolmen hengen ryhmissä. Sovi ryhmän kanssa, missä teette tentin: mahdollisuus käyttää koulun tiloja)
13-14.12.2019 Opinnollistamistehtävän purku

Assessment methods and criteria

- Osallistuminen kaikille lähiopetuskerroille (arviointi: hyväksytty-täydennettävä)
- Ryhmätentti: kurssikirjat (arviointi: 0-5)
- Opinnollistamistehtävä: Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen (kiitettävällä mahdollisuus nostaa kokonaisarvosanaa)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Luennot, alustukset
- Työelämävierailijat
- Harjoitukset, videointi
- Yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- Reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
- Opinnollistaminen

Learning materials

OPINNOLLISTAMISTEHTÄVÄ
- Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen vanhempien kanssa tehtävässä yhteistyössä (materiaalit tabulasta)
RYHMÄTENTTI
-Mönkkönen, Kaarina. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (Sivut: 7-174)
- Näkki&Sayed. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla

Student workload

135 tuntia
Lähiopetuskerrat: 32h
Tenttikirjallisuus: 49h
Opinnollistamistehtävät: 54h

Content scheduling

14.9 klo 12.15 - 15.15 Info + Ryhmädynamiikan perusteet ohjaustyön näkökulmasta
20.9 klo 9.00-12.00 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Toni) (Psykologia klo13-16)
21.9 klo 11.45- 15.15 R1 Minäviestintä ja reflektoiva kuuntelu (Minna)
27.9 klo 13.00-16.00 R2 Minäviestintä ja reflektoiva kuuntelu (Minna)
4.10 klo 9.00- 12.00 R1 Validoivatyöskentely (Riikkaelina)
4.10 klo 13.00- 16.00 R2 Validoivatyöskentely (Riikkaelina)
26.10 klo 9.00- 11.45 R1 Voimavara- ja ratkaisusuuntautunut työskentely (Minna)
26.10 klo 12.30-15.15 R2 Voimavara- ja ratkaisusuuntautunut työskentely (Minna)
22.11 klo 13-16 R1 Digitalisaation ja kirjaamisen ulottuvuudet asiakastyössä (Toni)
29.11 klo13-16 R2 Digitalisaation ja kirjaamisen ulottuvuudet asiakastyössä (Toni)
13-14.12 Ryhmätentti?
Palautekerta: Tammikuu 2020?

Practical training and working life cooperation

- Opintojakso opinnollistettu yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa

Go back to top of page