Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2019 - 30.10.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Open University of Applied Sciences
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Teachers
- Minna Putous
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Toni Leander
- Course
- 7S00EL50
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
28.10 & 29.10 Ryhmätentti (Ryhmät kolmen hengen ryhmissä. Sovi ryhmän kanssa, missä teette tentin: mahdollisuus käyttää koulun tiloja)
13-14.12.2019 Opinnollistamistehtävän purku
Assessment methods and criteria
- Osallistuminen kaikille lähiopetuskerroille (arviointi: hyväksytty-täydennettävä)
- Ryhmätentti: kurssikirjat (arviointi: 0-5)
- Opinnollistamistehtävä: Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen (kiitettävällä mahdollisuus nostaa kokonaisarvosanaa)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot, alustukset
- Työelämävierailijat
- Harjoitukset, videointi
- Yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- Reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
- Opinnollistaminen
Learning materials
OPINNOLLISTAMISTEHTÄVÄ
- Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen vanhempien kanssa tehtävässä yhteistyössä (materiaalit tabulasta)
RYHMÄTENTTI
-Mönkkönen, Kaarina. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (Sivut: 7-174)
- Näkki&Sayed. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla
Student workload
135 tuntia
Lähiopetuskerrat: 32h
Tenttikirjallisuus: 49h
Opinnollistamistehtävät: 54h
Content scheduling
14.9 klo 12.15 - 15.15 Info + Ryhmädynamiikan perusteet ohjaustyön näkökulmasta
20.9 klo 9.00-12.00 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Toni) (Psykologia klo13-16)
21.9 klo 11.45- 15.15 R1 Minäviestintä ja reflektoiva kuuntelu (Minna)
27.9 klo 13.00-16.00 R2 Minäviestintä ja reflektoiva kuuntelu (Minna)
4.10 klo 9.00- 12.00 R1 Validoivatyöskentely (Riikkaelina)
4.10 klo 13.00- 16.00 R2 Validoivatyöskentely (Riikkaelina)
26.10 klo 9.00- 11.45 R1 Voimavara- ja ratkaisusuuntautunut työskentely (Minna)
26.10 klo 12.30-15.15 R2 Voimavara- ja ratkaisusuuntautunut työskentely (Minna)
22.11 klo 13-16 R1 Digitalisaation ja kirjaamisen ulottuvuudet asiakastyössä (Toni)
29.11 klo13-16 R2 Digitalisaation ja kirjaamisen ulottuvuudet asiakastyössä (Toni)
13-14.12 Ryhmätentti?
Palautekerta: Tammikuu 2020?
Practical training and working life cooperation
- Opintojakso opinnollistettu yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa