Siirry suoraan sisältöön

Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä (5op)

Toteutuksen tunnus: 8U00DR20-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2019 - 06.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.09.2019 - 09.11.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
30 - 35
Koulutus
Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuija Ylä-Viteli
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Opintojakso
8U00DR20

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- ymmärtää palveluliiketoiminnan keskeiset arvonluontiprosessit
- arvioida b-to-b asiakassuhteiden vaikutusta palvelun käyttäjän asiakaskokemukseen yritysten ekosysteemeissä
- analysoida asiakastarpeita ja –odotuksia

Sisältö (Opintojakso)

Sisältö
- yrityksen liiketoimintamallit uusien toimintatapojen luomiseksi
- asiakasarvo ja yrityksen arvolupaus
- asiakkaan ja yritysten välinen b-to-b toimijuus ja sen vaikutus asiakaskokemukseen
- palvelumuotoilu tutkimus-, kehittämis- ja innovointimenetelmänä ja strategiana

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa määritellä yritysten välisen b-to-b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- tuntee erilaisia liiketoimintamalleja
- ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija
- Jäsentää yritysten välisen b-to-b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- ymmärtää eri liiketoimintamallien mahdollisuuden uusien toimintatapojen luomiseksi
- tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja yritysten ekosysteemeissä ja asiakassuhteissa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija
- ymmärtää laaja-alaisesti yritysten välisen b-to b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- osaa etsiä erilaisia liiketoimintamalleja uusien toimintatapojen luomiseksi
- osaa toimia yritysten ekosysteemeissä ja asiakassuhteissa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti

Aika ja paikka

7.9.2019 lauantai klo 8.30-14.30
5.10.2019 lauantai klo 8.30-14.30
8.11.2019 perjantai klo 8.00-16.00
9.11.2019 lauantai klo 8.30-14.30

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tiimitehtävä arvioinnin perustana (100%)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

luennot
tiimityö
esitykset
keskustelut

Oppimateriaalit

This is Service Design Doing by Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider. 2018. Published by O`Reilly Media.
Palvelujen yhteiskunta. Yhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka. Petri Virtanen. 2018. Tietosanoma.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 5 x 27h = 135h opiskelijan työtä
kontaktiopetusta 22h
itsenäistä työskentelyä (osin tiimityötä) 113h

Siirry alkuun