Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä (5op)
Toteutuksen tunnus: 8U00DR20-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2019 - 06.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.09.2019 - 09.11.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 30 - 35
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- ymmärtää palveluliiketoiminnan keskeiset arvonluontiprosessit
- arvioida b-to-b asiakassuhteiden vaikutusta palvelun käyttäjän asiakaskokemukseen yritysten ekosysteemeissä
- analysoida asiakastarpeita ja –odotuksia
Sisältö (Opintojakso)
Sisältö
- yrityksen liiketoimintamallit uusien toimintatapojen luomiseksi
- asiakasarvo ja yrityksen arvolupaus
- asiakkaan ja yritysten välinen b-to-b toimijuus ja sen vaikutus asiakaskokemukseen
- palvelumuotoilu tutkimus-, kehittämis- ja innovointimenetelmänä ja strategiana
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa määritellä yritysten välisen b-to-b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- tuntee erilaisia liiketoimintamalleja
- ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
- Jäsentää yritysten välisen b-to-b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- ymmärtää eri liiketoimintamallien mahdollisuuden uusien toimintatapojen luomiseksi
- tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja yritysten ekosysteemeissä ja asiakassuhteissa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
- ymmärtää laaja-alaisesti yritysten välisen b-to b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- osaa etsiä erilaisia liiketoimintamalleja uusien toimintatapojen luomiseksi
- osaa toimia yritysten ekosysteemeissä ja asiakassuhteissa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti
Aika ja paikka
7.9.2019 lauantai klo 8.30-14.30
5.10.2019 lauantai klo 8.30-14.30
8.11.2019 perjantai klo 8.00-16.00
9.11.2019 lauantai klo 8.30-14.30
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tiimitehtävä arvioinnin perustana (100%)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
tiimityö
esitykset
keskustelut
Oppimateriaalit
This is Service Design Doing by Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider. 2018. Published by O`Reilly Media.
Palvelujen yhteiskunta. Yhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka. Petri Virtanen. 2018. Tietosanoma.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 5 x 27h = 135h opiskelijan työtä
kontaktiopetusta 22h
itsenäistä työskentelyä (osin tiimityötä) 113h