Skip to main content

Structural Poverty and Social Problems in a Changing Society (3 cr)

Code: 7S-43-3023

General information


Enrolment period
02.12.2018 - 21.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.03.2019 - 30.04.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Operations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Marjo Harju
Person in charge
Outi Wallin
Course
7S-43

Objectives (course unit)

- Students
- can analyse structures and processes which create inequality and structural poverty at regional, national and international level
- know sustainable development concepts and their meaning
- can apply sustainable development in their work and develop related education

Content (course unit)

Contents:
- global social work, sustainable development
- current social research and discussion

Exam schedules

Tenttiin ilmoittaudutaan pepissä ja ja se suoritetaan tenttiterraariossa 16.1.2´019 jälkeen. Ilmoittautuminen examissa.
Tentin voi suorittaa koko lukukauden ajan ja on avoinna 30.4.2019 saakka.

Assessment methods and criteria

Joint Assessment Framework: https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakson aloitus lähiopetuksessa 16.1.2019. Opetuskeskustelu ja opintojakson tavoittteiden esittely.
Kirjallisuustentti tenttiterraariossa.
Kirjantentin vastaanottaja lehtori Marjo Harju.

Learning materials

Book. Social work and social exclusion. The idea of practise.
Statistical yearbook on social welfare and health care .

Student workload

Kirjojen luku (n. 400 + sivua) ja asioiden jäsentäminen itsenäisesti.
Tenttiin valmistautuminen ja tentti. Laskentaperuste: 1 op = n. 200 sivua tekstiä.

Further information

Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä huono-osaisuuteen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää huono-osaisuuteen liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja asioita suhteessa toisiinsa. Opiskelija soveltaa, selittää ja vertailee huono-osaisuuden kenttää ja syitä toisiinsa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita huono-osaisuudesta. Opiskelija yleistää ja analysoi huono-osaisuutta tutkimuskohteena ja yhdistää huono-osaisuuteen liittyvää tutkimusta ja ilmiöitä sosiaalialan ammattilliseen kontekstiin.

Go back to top of page