Skip to main content

Developmental Psychology (5 cr)

Code: 7S00EL30-3001

General information


Enrolment period
02.07.2019 - 15.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.07.2019 - 30.12.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Ida Nikkola
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Person in charge
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Course
7S00EL30

Objectives (course unit)

Student:
- can perceive the life cycle as a continuum and as a mental, physical, and social synthesis taking different stages and events of life into account
- can describe attachment patterns, know how they are formed, and understand their significance in the cycle of life
- can describe the development of emotional life and its significance in the different stages of life
- can describe sexual development and the importance of sexuality education taking mental, physical, and social aspects into account

Content (course unit)

- Psychological information about the different stages of life
- Knowledge about attachment patterns and the significance of emotional life
- Knowledge about traumas
- Understanding about different possibilities of the life cycle in a relation to mental healing
- Sexual development and sexuality education

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Can describe goal related phenomena, theory and define basic concepts. The choices, solutions and limits of perspective are not theoretically justified or the theoretical reasoning is straightforward.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Can apply theory and concepts and structure things in relation to each other. Can define problems and tasks and justify solutions and choices. Can evaluate things and look at them from different angles.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Is able to analyze information and activities and to combine them with professional context. Is able to search for development opportunities and to justify different approaches and solutions. Can create new solutions or combine existing ones creatively.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected: Goal-related phenomena, theory, and basic concepts are not sufficiently defined, described, or incorrect. Content management inconsistent and incomplete or incorrect. Knowledge objectives are not or only partially achieved.

Location and time

29.10. klo 8.45-12 Ryhmätentti (Lähiopetus + kirjat) + rasti, oletko täyttänyt sähköisen palautteen
12.11 klo 13-14.30 Tentin palaute: opetuskerta

Exam schedules

29.10. klo 8.45-12 Ryhmätentti (Lähiopetus + kirjat) + rasti, oletko täyttänyt sähköisen palautteen
12.11 klo 13-14.30 Tentin palaute: opetuskerta

Assessment methods and criteria

* Keskustelu läheisen kanssa tehtävä (Hyväksytty/Hylätty)
* Ryhmätentti (arviointi 0-5) (TAMKin yhteinen arviointikehikko, löytyy tabulasta)
Ryhmätentin kysymykset:
- Lähiopetuskerrat
- Satu Kallio, 2016, Lämmöllä vihalla raivolla kaiholla - Rakkauden haavoja
- Jari Sinkkonen, 2018, Kiintymyssuhteet elämänkaaressa

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Luennot
- Kirjallisuus
- Aktivoivat tehtävät
- Reflektointi
- Ryhmätyöskentely
- Elokuva
- Aidot oppimisympäristöt
- Oman minuuden ja elämän kokemuksen soveltaminen

Learning materials

- Satu Kallio, 2016, Lämmöllä vihalla raivolla kaiholla - Rakkauden haavoja
- Jari Sinkkonen, 2018, Kiintymyssuhteet elämänkaaressa

Student workload

5op = 135h
55h Lähiopetus ja ryhmätyöskentely
10h Keskusteluläheisen kanssa
5h Itsetuntemustehtävä
65h Tenttikirjallisuuden opiskelu
- Poissolokerroilta voi tietoja opiskella itsenäisesti tabulassa olevien vaihtoehtoisten tehtävien kautta sekä osallistumalla kyseisen teeman keskusteluun.

Content scheduling

26.8 klo14.45-16 Aloitusinfo + opintojakson tehtävät (Itsetuntemus + keskustelu läheisen kanssa) + Ryhmätyöskentelytehtävien ohjeistus
27.8 klo9-12: Ryhmä A1, B1, C1: Johdanto kiintymyssuhteisiin (Riikkaelina) / Ryhmä A2, B2, C2: Tunne-elämän jatkumo (Minna)
30.8 klo13-16: Ryhmätyöskentelyä: Isän merkitys lapsen kehityksessä (tehtävä)
4.9. klo 9-12: Ryhmä A2, B2, C2: Johdanto kiintymyssuhteet (Riikkaelina)
5.9. klo Ryhmä A1, B1, C1: Tunne-elämän jatkumo (Minna)
13.9. klo 13-16: Ryhmä A1, B1, C1:Johdanto traumatietoon (Riikkaelina/ Ryhmä A2, B2, C2: Tunne-elämän jatkumo: nuoruus (Minna)
17.9. klo 9-12, Ryhmä A2,B2,C2: Johdanto Traumatietoon (Riikkaelina)
19.9.klo 9-12, Ryhmä A1, B1, C1: Tunne-elämän jatkumo: nuoruus (Minna)
23.9. klo 9-12 Seksuaalikasvatus + seksuaalisuuden monimuotoisuus
25.9. klo 9-12 Ryhmätyöskentelyä, Seksuaalisuustehtävät
2.10. klo 9-12 Yli sukupolvien
8.10 klo9-12: Ylisukupolvien teeman reflektointi
21.10. klo 9-12 Ryhmä A1, B1, C1: Aikuisuuden kiintymyssuhteet: Parisuhde (Riikkaelina) / Ryhmä A2, B2, C2: Vanhuus + keskustelu läheisen kanssa -purku (Minna)
21.10 . klo 13-16 Ryhmä A2,B2,C2: Aikuisuuden kiintymyssuhteet: Parisuhde (Riikkaelina) /Ryhmä A1, B1, C1: Vanhuus + keskustelu läheisen ihmisen kanssa -purku (Minna)
23.10. klo 9-12 Ryhmä1: Itsetuntemustehtävän purku
24.10. klo 9-12 Ryhmä 2: Itsetuntemustehtävän purku
29.10. klo 8.45-12 Ryhmätentti (D1-04)
12.11 klo 13-14.30 Tentin palaute: opetuskerta

Go back to top of page