Skip to main content

Structural Poverty and Social Problems in a Changing Society (3 cr)

Code: 7S-43-3022

General information


Enrolment period
02.12.2018 - 30.11.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.02.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Marjo Harju
Small groups
Pienryhmä 1: avoin amk (Size: 3 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1: avoin amk
Course
7S-43

Objectives (course unit)

- Students
- can analyse structures and processes which create inequality and structural poverty at regional, national and international level
- know sustainable development concepts and their meaning
- can apply sustainable development in their work and develop related education

Content (course unit)

Contents:
- global social work, sustainable development
- current social research and discussion

Exam schedules

Tenttiin ilmoittaudutaan pepissä ja ja se suoritetaan tenttiterraariossa. Ilmoittautuminen examissa.

Assessment methods and criteria

Joint Assessment Framework: https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kirjallisuustentti tenttiterraariossa.
Kirjantentin vastaanottaja lehtori Marjo Harju.

Learning materials

Book. Social work and social exclusion. The idea of practise.
Statistical yearbook on social welfare and health care .

Student workload

Kirjojen luku (n. 400 + sivua) ja asioiden jäsentäminen itsenäisesti.
Tenttiin valmistautuminen ja tentti. Laskentaperuste: 1 op = n. 200 sivua tekstiä.

Further information

Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Vastauksista puuttuu tutkimustieto, joka on esitelty tenttikirjoissa. Vastaukset on kirjoitettu sosiaalilalan yleistiedon pohjalta ilman yhteyttä tenttiteoksiin.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä huono-osaisuuteen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää huono-osaisuuteen liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja asioita suhteessa toisiinsa. Opiskelija soveltaa, selittää ja vertailee huono-osaisuuden kenttää ja syitä toisiinsa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita huono-osaisuudesta. Opiskelija yleistää ja analysoi huono-osaisuutta tutkimuskohteena ja yhdistää huono-osaisuuteen liittyvää tutkimusta ja ilmiöitä sosiaalialan ammattilliseen kontekstiin.

Go back to top of page