Erilaisuuden ymmärtäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2X00DD87-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.11.2018 - 31.12.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.03.2019 - 20.10.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketoiminta
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
- Opettajat
- Päivi Lehtonen
- Opintojakso
- 2X00DD87
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija saa yleiskäsityksen erilaisuuden kohtaamisesta ja osaa soveltaa tietoa omassa työssään. Hän osaa valita joustavasti erilaisia keinoja ja työtapoja kohderyhmän mukaan. Hän osaa toimia erilaisia oppijoita tukevassa hyvinvointiverkostossa.
Sisältö (Opintojakso)
- tutkimuksellinen perehtyminen kontekstiin
- monikulttuurisuus, kotouttaminen
- erityistä tukea tarvitsevat lapset ja nuoret
- syrjäytymisvaarassa olevat
Aika ja paikka
Lähiopetus toteutetaan TAMKin pääkampuksella erikseen ilmoitettavassa tilassa lähijaksojen aikana. Osa opetuksesta on itsenäistä työskentelyä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä, vaan tehtäviä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opetus toteutetaan koulutuksen lähijaksoilla. Siihen sisältyy luentoja, teemaan liittyviä soveltavia ja omaa työtä kehittäviä tehtäviä.
Oppimateriaalit
Sovitaan opettajien kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintokokonaisuus ei sisällä harjoittelua, mutta teemaan liiityvät tehtävät voivat siäsltää opinto- ja tutustumiskäyntejä,
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Arviointikriteerit - hylätty (0)
Arviointikriteerit eivät toteudu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Jäsentynyt kokonaisuus.
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet.
Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti.
Osaa perustella omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.
Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita.
Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin.
Luova, kehittävä, innovatiivinen ja/tai persoonallinen ote.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan annettujen tehtävien suorittaminen opettajan määrittelemällä laajuudella.
Arviointikriteerit:
1. oppimistehtävän laadinnan jäsentyneisyys
2 sisällön monipuolisuus ja aiheen monipuolinen käsittely
3 käsitteiden selittäminen kirjallisuuden kautta
4. teorian soveltaminen käytäntöön ja käsitteiden analyysi
5. oma pohdinta ja reflektointi