Erilaisuuden ymmärtäminen (5 cr)
Code: 2X00DD87-3002
General information
- Enrolment period
- 02.11.2018 - 31.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.03.2019 - 20.10.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Operations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Specialization Education in Community Musician
- Teachers
- Päivi Lehtonen
- Course
- 2X00DD87
Objectives (course unit)
The student gets an overview of the difference and is able to apply the knowledge in their own work. He / she is able to flexibly choose different ways and ways of working according to the target group. She is able to work in a welfare network that supports different learners.
Content (course unit)
- exploration of the context
- multiculturalism, integration
- children and young people with special needs
- those at risk of exclusion
Location and time
Lähiopetus toteutetaan TAMKin pääkampuksella erikseen ilmoitettavassa tilassa lähijaksojen aikana. Osa opetuksesta on itsenäistä työskentelyä.
Exam schedules
Ei tenttiä, vaan tehtäviä.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opetus toteutetaan koulutuksen lähijaksoilla. Siihen sisältyy luentoja, teemaan liittyviä soveltavia ja omaa työtä kehittäviä tehtäviä.
Learning materials
Sovitaan opettajien kanssa.
Practical training and working life cooperation
Opintokokonaisuus ei sisällä harjoittelua, mutta teemaan liiityvät tehtävät voivat siäsltää opinto- ja tutustumiskäyntejä,
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit - hylätty (0)
Arviointikriteerit eivät toteudu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Jäsentynyt kokonaisuus.
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet.
Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti.
Osaa perustella omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.
Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita.
Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin.
Luova, kehittävä, innovatiivinen ja/tai persoonallinen ote.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan annettujen tehtävien suorittaminen opettajan määrittelemällä laajuudella.
Arviointikriteerit:
1. oppimistehtävän laadinnan jäsentyneisyys
2 sisällön monipuolisuus ja aiheen monipuolinen käsittely
3 käsitteiden selittäminen kirjallisuuden kautta
4. teorian soveltaminen käytäntöön ja käsitteiden analyysi
5. oma pohdinta ja reflektointi