Minustako henkilöbrändi? (5op)
Toteutuksen tunnus: NN00EK96-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2018 - 03.02.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 05.02.2019 - 09.04.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- HUBS
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Opettajat
- Niina Syrjälä
- Miina Kivelä
- Vastuuhenkilö
- Marika Vuorenmaa
- Ryhmät
-
VAPAAVapaasti valittavat opinnot
- Opintojakso
- NN00EK96
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Kurssilla keskustellaan tietoisen henkilöbrändin rakentamisesta ja sen tärkeydestä työelämätaitona.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
1. Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen tekniikoita oman ammatillisen imagon luomiseen, kehittämiseen ja markkinointiin.
2. Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen
esilletuomiseen.
3. Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.
4. Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.
5. Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.
Sisältö (Opintojakso)
Opintojaksolla keskitytään löytämään omia vahvuuksia, kartoittamaan taitoja ja osaamista, joita hyödyntäen tehdään suunnitelmaa omalle verkkopresenssille. Opintojakso keskittyy rohkaisemaan konkreettiseen ja suunnitelmalliseen osaamisen jakamiseen digitaalisissa moderneissa viestintäympäristöissä.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Opintojakso on suunnattu korkeakouluopiskelijoille ja/ tai asiantuntijatehtävissä jo toimiville. Ennakkovaatimuksena yleisimpien some-kanavien sujuva käyttö, innostus viestiä digitaalisissa alustoissa ja ottaa myös haltuun uusia kanavia tarvittaessa.
Aika ja paikka
ti 5.2.2019 klo 14-16 Y-kampus Kauppi, C2-16
ti 5.3.2019 klo 14-16 Y-kampus Kauppi, C2-16
ti 9.4.2019 klo 14-16 Y-kampus Kauppi, C2-16
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
1. Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen tekniikoita oman ammatillisen imagon luomiseen, kehittämiseen ja markkinointiin.
2. Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen
esilletuomiseen.
3. Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.
4. Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.
5. Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi koostuu kolmesta lähitapaamisesta sekä itsenäisestä verkkotyöskentelystä. Verkossa palautetaan sekä yksilötehtäviä että ryhmätehtäviä.
Oppimateriaalit
Tolvanen, V., Laine, T. & Kurvinen, J. Henkilöbrändäys. 2017
Pääkkönen, Laura: Social selling: Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä. 2017.
Toikkanen, Miki & Kananen, Noora: Blog by the Book. 2014.
Kortesuo, Katleena: Tee itsestäsi brändi. Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. 2011.
Pönkä, H.: Sosiaalisen median käsikirja. 2014.
Siniaalto: Sosiaalisen median menestysreseptit, 2014.
Aalto, Tuija & Uusisaari, Marylka Yoe: Brändää itsesi verkossa. 2010.
Aalto, Tuija: Kuinka olla avoin. Työelämän uudet viestintätaidot. 2012.
Kortesuo, Katleena & Kurvinen, Jarkko: Blogimarkkinointi. Talentum. 2011.
Kortesuo: Sano se someksi 2, 2014
Tranberg, Pernille & Heuer, Steffan: Älä kerro kaikkea! Itsepuolustusopas verkkoon. 2013.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin perustekniikat ja soveltaa niitä yksinkertaisiin tilanteisiin.
Opiskelija osaa nimetä omaa osaamistaan yleispiirteiltään ja asettaa helppoja tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen verkoston rakentamisessa ja oman osaamisen markkinoinnissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa verkkoviestintää tehtävänannon mukaisesti.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin tekniikkoja ja soveltaa niitä sujuvasti ja laaja-alaisesti.
Opiskelija osaa nimetä oman ydinosaamisensa ja vahvuutensa sekä asettaa tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kohderyhmät huomioivaa monikanavaista verkkoviestintää.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin tekniikkoja asiantuntevasti ja yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
Opiskelija osaa sanoittaa omaa ydinosaamistaan perustellusti sekä asettaa innovatiivisia tavoitteita osaamisen hyödyntämiselle.
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti, suunnitelmallisesti ja innovatiivisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja kehittää kohderyhmät huomioivaa vaikuttavaa monikanavaista verkkoviestintää.