Skip to main content

How to become a brand? (5cr)

Code: NN00EK96-3001

General information


Enrolment period
02.12.2018 - 03.02.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.02.2019 - 09.04.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
HUBS
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Teachers
Niina Syrjälä
Miina Kivelä
Person in charge
Marika Vuorenmaa
Course
NN00EK96

Objectives (course unit)

Kurssilla keskustellaan tietoisen henkilöbrändin rakentamisesta ja sen tärkeydestä työelämätaitona.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
1. Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen tekniikoita oman ammatillisen imagon luomiseen, kehittämiseen ja markkinointiin.
2. Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen
esilletuomiseen.
3. Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.
4. Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.
5. Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.

Content (course unit)

Opintojaksolla keskitytään löytämään omia vahvuuksia, kartoittamaan taitoja ja osaamista, joita hyödyntäen tehdään suunnitelmaa omalle verkkopresenssille. Opintojakso keskittyy rohkaisemaan konkreettiseen ja suunnitelmalliseen osaamisen jakamiseen digitaalisissa moderneissa viestintäympäristöissä.

Prerequisites (course unit)

Opintojakso on suunnattu korkeakouluopiskelijoille ja/ tai asiantuntijatehtävissä jo toimiville. Ennakkovaatimuksena yleisimpien some-kanavien sujuva käyttö, innostus viestiä digitaalisissa alustoissa ja ottaa myös haltuun uusia kanavia tarvittaessa.

Location and time

ti 5.2.2019 klo 14-16 Y-kampus Kauppi, C2-16
ti 5.3.2019 klo 14-16 Y-kampus Kauppi, C2-16
ti 9.4.2019 klo 14-16 Y-kampus Kauppi, C2-16

Assessment methods and criteria

1. Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen tekniikoita oman ammatillisen imagon luomiseen, kehittämiseen ja markkinointiin.
2. Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen
esilletuomiseen.
3. Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.
4. Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.
5. Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssi koostuu kolmesta lähitapaamisesta sekä itsenäisestä verkkotyöskentelystä. Verkossa palautetaan sekä yksilötehtäviä että ryhmätehtäviä.

Learning materials

Tolvanen, V., Laine, T. & Kurvinen, J. Henkilöbrändäys. 2017
Pääkkönen, Laura: Social selling: Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä. 2017.
Toikkanen, Miki & Kananen, Noora: Blog by the Book. 2014.
Kortesuo, Katleena: Tee itsestäsi brändi. Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. 2011.
Pönkä, H.: Sosiaalisen median käsikirja. 2014.
Siniaalto: Sosiaalisen median menestysreseptit, 2014.
Aalto, Tuija & Uusisaari, Marylka Yoe: Brändää itsesi verkossa. 2010.
Aalto, Tuija: Kuinka olla avoin. Työelämän uudet viestintätaidot. 2012.
Kortesuo, Katleena & Kurvinen, Jarkko: Blogimarkkinointi. Talentum. 2011.
Kortesuo: Sano se someksi 2, 2014
Tranberg, Pernille & Heuer, Steffan: Älä kerro kaikkea! Itsepuolustusopas verkkoon. 2013.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin perustekniikat ja soveltaa niitä yksinkertaisiin tilanteisiin.
Opiskelija osaa nimetä omaa osaamistaan yleispiirteiltään ja asettaa helppoja tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen verkoston rakentamisessa ja oman osaamisen markkinoinnissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa verkkoviestintää tehtävänannon mukaisesti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin tekniikkoja ja soveltaa niitä sujuvasti ja laaja-alaisesti.
Opiskelija osaa nimetä oman ydinosaamisensa ja vahvuutensa sekä asettaa tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kohderyhmät huomioivaa monikanavaista verkkoviestintää.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin tekniikkoja asiantuntevasti ja yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
Opiskelija osaa sanoittaa omaa ydinosaamistaan perustellusti sekä asettaa innovatiivisia tavoitteita osaamisen hyödyntämiselle.
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti, suunnitelmallisesti ja innovatiivisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja kehittää kohderyhmät huomioivaa vaikuttavaa monikanavaista verkkoviestintää.

Go back to top of page