Skip to main content

Nursing Research (2cr)

Code: 7K00CT90-3020

General information


Enrolment period
05.08.2019 - 15.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2019 - 24.11.2019
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
Teachers
Raakel Viheroksa
Person in charge
Raakel Viheroksa
Course
7K00CT90

Objectives (course unit)

The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies completed

Location and time

Orientaatio 22.10./pakollinen läsnäolo. Posterikävely 20.11./pakollinen läsnäolo.

Exam schedules

Suorituksen hyväksyminen edellyttää orientaation ja posterikävelyyn osallistumista sekä annettujen tehtävien tekemistä hyväksytyllä tasolla (opiskelija osoittaa riittävää tietämystä alueesta).
Kurssin arvosana muodostuu tehtäväkirjan ja posterin/tiivistelmän perusteella. Tehtäväkirja on 2/3 ja posteri/tiivistelmä 1/3 arvosanasta (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa). Ei mahdollisuutta kirjatenttiin.

Uusinta: 1. Uusinta= paritehtävän täydentäminen opettajan pyynnöstä 1. kerran
2. Uusinta= paritehtävän täydentäminen opettajan pyynnöstä 2. kerran

Assessment methods and criteria

Suorituksen hyväksyminen edellyttää orientaatioon ja posterikävelyyn osallistumista sekä annettujen tehtävien tekemistä hyväksytyllä tasolla (opiskelija osoittaa riittävää tietämystä alueesta).
Kurssin hyväksytty arvosana muodostuu tehtäväkirjan ja posterin/tiivistelmän perusteella numeerisesti 1-5. Arvosanan muodostuminen/painotus tehtävien välillä: Tehtäväkirja 2/3 ja tiivistelmä/portfolio 1/3 kurssin kokonaisarvosanasta (lisätietoa/ohjeistus orientaatiossa)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Parityöskentely lähiopetustunneilla (läsnäolo erittäin suotavaa)
Ryhmätyöskentely
Kirjalliset tehtävät

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus
Vilkka, H. Tutki ja kehitä, soveltuvin osin

Student workload

Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.

Further information

Orientaatio ja posterikävely läsnäolopakollisia. Kurssin tehtäviä työstetään osittain oppitunneilla, joten läsnäolo erittäin suotavaa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä

Go back to top of page