Kehittämistehtävä opinnäytetyönä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4Z00EG90-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2019 - 31.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2019 - 31.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojärjestelmäosaaminen YAMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojärjestelmäosaamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymykset sisällöstä:
1. Mikä on kehittämistehtävän ja opinnäytetyön suhde?
2. Mihin tarvitaan tiedonhankintaa ja lähdekritiikkiä?
3. Miten kehittämistehtävän ja opinnäytetyön tutkimusstrategia/lähestymistapa valitaan?
4. Mitä kehittämistehtävä raportoidaan opinnäytetyössä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tuntee tietolähteet ja tiedonhankintatavat.
Opiskelija tuntee tavallisimmat tutkimusstrategiat/lähestymistavat (tapaus- ja toimintatutkimus, konstruktiivinen tutkimus, innovaatiotutkimus, jne.).
Opiskelija tuntee sekä kvantitatiivisen- että kvalitatiivisenaineiston hankinnan ja analysoinnin menetelmiä.
Opiskelija tunnistaa tutkimusraportin/opinnäytetyön rakennevaihtoehtoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija hyödyntää tietolähteitä ja tiedonhankintatapoja sekä arvioi tiedonhankinnan tuloksia.
Opiskelija ymmärtää aineiston hankinta- ja analysointimenetelmien käytön edellytykset ja rajoitteet.
Opiskelija valitsee tilanteeseen sopivan tutkimusstrategian/lähestymistavan ja menetelmät.
Opiskelija valitsee käyttötilanteeseen sopivan raportin rakenteen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija arvioi kriittisesti käyttämiään lähteitä ja valitsee käyttötilanteeseen sopivat.
Opiskelija perustelee menetelmävalintansa.
Opiskelija osaa käyttää tiedonhankinta- ja analysointimenetelmiä luovasti.
Opiskelija tulkitsee ja raportoi tutkimustulokset ymmärrettävästi.
Arviointiasteikko
0-5