Skip to main content

Master’s Thesis as a Development Assignment (5cr)

Code: 4Z00EG90-3001

General information


Enrolment period
02.07.2019 - 31.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2019 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Information System Competence
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Information System Competence
Teachers
Tapio Yrjölä
Person in charge
Tapio Yrjölä
Course
4Z00EG90

Content (course unit)

Ydinkysymykset sisällöstä:

1. Mikä on kehittämistehtävän ja opinnäytetyön suhde?

2. Mihin tarvitaan tiedonhankintaa ja lähdekritiikkiä?

3. Miten kehittämistehtävän ja opinnäytetyön tutkimusstrategia/lähestymistapa valitaan?

4. Mitä kehittämistehtävä raportoidaan opinnäytetyössä?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija tuntee tietolähteet ja tiedonhankintatavat.
Opiskelija tuntee tavallisimmat tutkimusstrategiat/lähestymistavat (tapaus- ja toimintatutkimus, konstruktiivinen tutkimus, innovaatiotutkimus, jne.).
Opiskelija tuntee sekä kvantitatiivisen- että kvalitatiivisenaineiston hankinnan ja analysoinnin menetelmiä.
Opiskelija tunnistaa tutkimusraportin/opinnäytetyön rakennevaihtoehtoja.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija hyödyntää tietolähteitä ja tiedonhankintatapoja sekä arvioi tiedonhankinnan tuloksia.
Opiskelija ymmärtää aineiston hankinta- ja analysointimenetelmien käytön edellytykset ja rajoitteet.
Opiskelija valitsee tilanteeseen sopivan tutkimusstrategian/lähestymistavan ja menetelmät.
Opiskelija valitsee käyttötilanteeseen sopivan raportin rakenteen.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija arvioi kriittisesti käyttämiään lähteitä ja valitsee käyttötilanteeseen sopivat.
Opiskelija perustelee menetelmävalintansa.
Opiskelija osaa käyttää tiedonhankinta- ja analysointimenetelmiä luovasti.
Opiskelija tulkitsee ja raportoi tutkimustulokset ymmärrettävästi.

Assessment scale

0-5

Go back to top of page