Tuloksellinen myyntityö ja asiakaspalvelu (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00CU39-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.08.2019 - 01.11.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.03.2020 - 23.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Avoin AMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Milja Valtonen
- Vastuuhenkilö
- Tiina Hakkarainen
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
- Opintojakso
- 3H00CU39
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla syvennytään myyntityöhön ja siihen liittyvään vuorovaikutukseen asiakkaan kanssa.
Opiskelija
- osaa jäsentää myynnin vaiheet ensikontaktista kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon
- tietää hyvän asiakaspalvelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä
- vahvistaa vuorovaikutustaitojaan erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen näkökulmasta
- valmentautuu myyntikohtaamiseen aidon asiakascasen pohjalta.
Sisältö (Opintojakso)
- Mitkä ovat myyntiprosessin vaiheet ja miten myyjän pitäisi toimia eri vaiheissa?
- Mitkä ovat hyvän asiakaspalvelun tunnusmerkit?
- Miten tulen paremmaksi myyjäksi tai asiakaspalvelijaksi?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti viimeisellä lähiopetuskerralla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi koostuu 50% lähiopetusaktiivisuudesta ja annetuista tehtävistä ja 50% tentistä
Arviointiasteikko
0-5
Oppimateriaalit
Tabulan materiaali, tunneilla jaettu materiaali
Oheislukemisto:Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio
Tekijät:Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa, Kock Heidi
Kustantaja:Edita (2016)
Saatavana e-kirjana TAMKin kirjastosta.
Parvinen, P. 2014. Myyntipsykologia
Rubanovitsch, 2018 .Myyntikapina - korvaako kone ihmisen myyntityössä?
Sullivan, T. 2014. The Collaborative Sale: solution selling in a buyer driven world.
Vahvaselkä, 2004. Asiantuntijan myyntitaito
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Lähiopiskeluun ei ole osallistuttu. Tehtäviä puuttuu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kaikki tehtävät on suoritettu, mutta osa tehtävistä on hyvin pinnallisesti nähty eikä oma osaaminen myynnin ja asikaspalvelun ammattilaiseksi kasvamisessa tule esille. Opiskelija ei osaa jakaa omaa osaamistaan muulle ryhmälle.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kaikki tehtävät on suoritettu ja oma osaaminen myynnin ja asikaspalvelun ammattilaiseksi kasvamisessa näkyy. Opiskelija osaa jakaa osaamistaan muulle ryhmälle ja osaa käyttää lähteitä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tehtävät on tehty ammattimaisesti ja lähteitä on hyödynnetty monipuolisesti. Opiskelijalla on aktiivinen ote myös muiden tiimiläisten opiskelun tukemisessa.