Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen myyntityö ja asiakaspalvelu (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00CU39-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.08.2019 - 01.11.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.03.2020 - 23.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Avoin AMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Milja Valtonen
Vastuuhenkilö
Tiina Hakkarainen
Ryhmät
AVOINAMK
Avoin amk
Opintojakso
3H00CU39

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojaksolla syvennytään myyntityöhön ja siihen liittyvään vuorovaikutukseen asiakkaan kanssa.

Opiskelija
- osaa jäsentää myynnin vaiheet ensikontaktista kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon
- tietää hyvän asiakaspalvelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä
- vahvistaa vuorovaikutustaitojaan erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen näkökulmasta
- valmentautuu myyntikohtaamiseen aidon asiakascasen pohjalta.

Sisältö (Opintojakso)

- Mitkä ovat myyntiprosessin vaiheet ja miten myyjän pitäisi toimia eri vaiheissa?
- Mitkä ovat hyvän asiakaspalvelun tunnusmerkit?
- Miten tulen paremmaksi myyjäksi tai asiakaspalvelijaksi?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tentti viimeisellä lähiopetuskerralla

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi koostuu 50% lähiopetusaktiivisuudesta ja annetuista tehtävistä ja 50% tentistä

Arviointiasteikko

0-5

Oppimateriaalit

Tabulan materiaali, tunneilla jaettu materiaali
Oheislukemisto:Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio
Tekijät:Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa, Kock Heidi
Kustantaja:Edita (2016)
Saatavana e-kirjana TAMKin kirjastosta.

Parvinen, P. 2014. Myyntipsykologia
Rubanovitsch, 2018 .Myyntikapina - korvaako kone ihmisen myyntityössä?
Sullivan, T. 2014. The Collaborative Sale: solution selling in a buyer driven world.
Vahvaselkä, 2004. Asiantuntijan myyntitaito

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Lähiopiskeluun ei ole osallistuttu. Tehtäviä puuttuu.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kaikki tehtävät on suoritettu, mutta osa tehtävistä on hyvin pinnallisesti nähty eikä oma osaaminen myynnin ja asikaspalvelun ammattilaiseksi kasvamisessa tule esille. Opiskelija ei osaa jakaa omaa osaamistaan muulle ryhmälle.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kaikki tehtävät on suoritettu ja oma osaaminen myynnin ja asikaspalvelun ammattilaiseksi kasvamisessa näkyy. Opiskelija osaa jakaa osaamistaan muulle ryhmälle ja osaa käyttää lähteitä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tehtävät on tehty ammattimaisesti ja lähteitä on hyödynnetty monipuolisesti. Opiskelijalla on aktiivinen ote myös muiden tiimiläisten opiskelun tukemisessa.

Siirry alkuun