Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)
Code: 7K00CT71-3030
General information
- Enrolment period
- 04.09.2019 - 28.10.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.10.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 26
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
- Teachers
- Anna Rinne
- Johanna Granlund
- Person in charge
- Anna Rinne
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Course
- 7K00CT71
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.
Exam schedules
Seminaarit
Assessment methods and criteria
Arvioitavat tehtävät:
Työpajatyöskentely ja ennakkotehtävä: hyväksytty/ hylätty
Ryhmätyö 1: lukupiiri: Hyväksytty/hylätty
Ryhmätyö 2 : Ohjaustilanteen suunnittelu ja esittäminen. Ryhmäraportti. Arvosana
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria lähiopetus 20h ja 59h itsenäistä opiskelua
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h
Content scheduling
Osa 1: Teoria
Toteutuksen aloitusluennolla on läsnäolovelvollisuus. Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen. Ohjausmateriaalien esittelytunnin poissaolo korvataan tekemällä ryhmätyö yksilösuorituksena. Ryhmätyö 2: Ohjaustilanteen suunnittelu ja esittäminen esitysseminaarissa Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Ohjaustehtävästä tehdään ryhmäraportti.. Poissaolo esitysseminaarista korvataan osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin.
Ryhmätyö 3: Vertaisarviointi toisen ryhmän digitaalisesta ohjaustehtävästä. Jos on poissa seminaarista, vertaisarviointi tehdään yksilötyönä.
Ryhmätyö 4: Kurssikirjan opiskelu opintopiirissä.
Kirjallisen tehtävän palautus sovitaan orientaatiotunnilla.
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
30.10. 2019 kello 12:30-15:45 ja 7.11 8:30-11:45 työpajassa on läsnäolovelvollisuus kaikille osallistujille.
3.- 4.12.2019 seminaari, jossa läsnäolovelvollisuus kaikille osallistujille koko seminaarin ajan.
Kirjoitusviestinnän työpajoista on osallistuttava vähintään yhteen (työpajojen aikataulut lukujärjestyksessä).
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei osallistuu (ryhmä)harjoituksiin
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät, tehtävä ei ole täysin tehtävänannon mukainen, tehtävässä on puutteita.
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin