Professional English for the service industry (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ94-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.07.2019 - 22.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.08.2019 - 27.11.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija:
- osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
- osaa toimia kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
- pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ opiskelija osaa viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
MITEN opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää pääasiat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi.
Opiskelija ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti, mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien.
Opiskelija toimii ja viestii rajoitetusti, mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen.
Opiskelija ääntää epätarkasti, mutta ymmärrettävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa.
Opiskelija ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi.
Opiskelija toimii ja viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa.
Opiskelija ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista ja osaa soveltaa hankkimaansa tietoa.
Opiskelija ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä.
Opiskelija toimii ja viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikuitteisesti ja lähes virheettömästi.
Opiskelija ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti.
Aika ja paikka
periodeissa 1-2 torstaisin klo 11-14
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 80 %
tehtävien suoritus
tivistelmä
suullinen esitys
kirjallinen koe
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
opetuskeskustelu
pari- ja ryhmätyöskentely
aktivoivat kirjoitustehtävät
tiivistelmä tieteellisestä artikkelista
esitykset
itsearviointi
vertaisarviointi
Oppimateriaalit
materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
Sisällön jaksotus
lähiopetus
itsenäinen verkko-opiskelu
suulliset esitykset
kirjallinen koe
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
opiskelijan suoritus on hylätty, mikäli se ei saavuta tyydyttävää tasoa tai opiskelija ei ole osallistunut riittävästi kontaktiopetukseen eikä tehnyt vaadittavia tehtäviä
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään
osaa tavanomaisissa työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy sanakirjaa käyttäen ymmärtämään pääasiat yksinkertaisesta ammatillisesta tekstistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
pystyy osallistumaan pari- ja ryhmäkeskusteluihin
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää alan erikoisterminologiaa.
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin tavallisimmissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä
pystyy hoitamaan suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
pystyy pitämään suppean, mutta selkeän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
osaa toimia ammattitaitoisesti kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa taitavasti valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
viestii spontaanisti, kannustavasti ja asiantuntevasti pari- ja ryhmäkeskusteluihin muiden näkemykset huomioiden