Siirry suoraan sisältöön

Professional English for the service industry (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ94-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.07.2019 - 22.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.08.2019 - 27.11.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kaarina Järveläinen
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Opintojakso
8T00DQ94

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija:
- osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
- osaa toimia kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
- pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ opiskelija osaa viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
MITEN opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää pääasiat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi.
Opiskelija ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti, mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien.
Opiskelija toimii ja viestii rajoitetusti, mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen.
Opiskelija ääntää epätarkasti, mutta ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa.
Opiskelija ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi.
Opiskelija toimii ja viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa.
Opiskelija ääntää melko luontevasti ja selkeästi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista ja osaa soveltaa hankkimaansa tietoa.
Opiskelija ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä.
Opiskelija toimii ja viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikuitteisesti ja lähes virheettömästi.
Opiskelija ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti.

Aika ja paikka

periodeissa 1-2 torstaisin klo 11-14

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 80 %
tehtävien suoritus
tivistelmä
suullinen esitys
kirjallinen koe

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
opetuskeskustelu
pari- ja ryhmätyöskentely
aktivoivat kirjoitustehtävät
tiivistelmä tieteellisestä artikkelista
esitykset
itsearviointi
vertaisarviointi

Oppimateriaalit

materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste

Sisällön jaksotus

lähiopetus
itsenäinen verkko-opiskelu
suulliset esitykset
kirjallinen koe

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

opiskelijan suoritus on hylätty, mikäli se ei saavuta tyydyttävää tasoa tai opiskelija ei ole osallistunut riittävästi kontaktiopetukseen eikä tehnyt vaadittavia tehtäviä

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään
osaa tavanomaisissa työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy sanakirjaa käyttäen ymmärtämään pääasiat yksinkertaisesta ammatillisesta tekstistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
pystyy osallistumaan pari- ja ryhmäkeskusteluihin

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää alan erikoisterminologiaa.
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin tavallisimmissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä
pystyy hoitamaan suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
pystyy pitämään suppean, mutta selkeän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
osaa toimia ammattitaitoisesti kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa taitavasti valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
viestii spontaanisti, kannustavasti ja asiantuntevasti pari- ja ryhmäkeskusteluihin muiden näkemykset huomioiden

Siirry alkuun