Siirry suoraan sisältöön

Mobiilipeliohjelmointi (6 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00EZ52-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 30.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 13.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sami Kojo
Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Opintojakso
4A00EZ52

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.

Sisältö (Opintojakso)

Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.

Aika ja paikka

- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä, toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (35%) ja mobiilipeliprojektilla (65%). Harjoitukset

[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5

Projektin yleiset vaatimukset

- 2D/3D Game targeted for Android
- Source code is commented using documentation comments
- Tested in the real device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- Luennot (lähi ja etä)
- Harjoitukset
- Käytettävyysosuus
- luennot ja harjoitukset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa

Lisätiedot

Opintojaksolle erillinen hakumenettely.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Siirry alkuun