Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen myyntityö ja asiakaspalvelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00CE28-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.11.2018 - 16.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2019 - 31.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
TAMK Ikaalinen
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 30
Opettajat
Mika Jokinen
Vastuuhenkilö
Hanna Saraketo
Opintojakso
3H00CE28

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tietää hyvän asiakaspalvelun periaatteet ja kehittämiskohteet ja osaa toteuttaa näitä käytännössä. Hän vahvistaa vuorovaikutustaitojaan erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentitaitojen näkökulmasta. Hän osaa selvittää asiakkaan tarpeet.

Opiskelija tuntee tuloksellisen myynnin työkalut ja tekniikat. Hän hallitsee myynnin vaiheet ensikontaktista kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon.

Opiskelija osaa asiakkaiden tunnistamisen, ryhmittelyn ja asiakassuhteen kehittämisen. Hän ymmärtää asiakaspalvelun merkityksen myyntityössä ja osaa toimia ylittääkseen asiakkaiden odotukset, hoitaakseen reklamaatiot menestyksekkäästi ja hyödyntääkseen asiakkaan ostoprosessia (lisämyynti, keskittäminen jne.). Hän tietää, miten asiakkaasta voi saada suosittelijan ja kumppanin ja osaa hoitaa uusasiakashankinnan.

Sisältö (Opintojakso)

- hyvä asiakaspalvelu ja sen kehittäminen
- henkilökohtaiset vuorovaikutustaidot myyntityössä ja asiakaspalvelussa
- asiakkuus kokonaisuudessaan
- myynnin työkalut ja vaiheet käytännössä

Aika ja paikka

Lähikerrat (Ikaalinen):
17.1.2019
21.2.2019
21.3.2019
25.4.2019
23.5.2019

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tehtävät & palautukset:
Henkilökohtaiset myyntitaidot DL 5.2.2019 (yksilötehtävä)
Case: Vainu DL 30.4.2019 (ryhmätehtävä)
Tulevaisuuden B2B myynti DL 14.5.2019 (yksilötehtävä)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Sovitaan modulin alkaessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ns. myynnin moduli toteutetaan siten, että opintojaksot integroidaan toisiinsa ja käytännön tekemiseen. Opintojaksoa ei ole mahdollista suorittaa erillään muista modulin opintojaksoista. Oppiminen koostuu aktiivisista osallistumisista pakollisiin lähipäiviin sekä etäjaksojen aikana tehtävästä kirjallisuuden lukemisesta, esseistä, raporteista, tehtävistä, ryhmätöistä, projekteista jne. Tehtävät infotaan Tabulassa.

Oppimateriaalit

Hänti, S. 2016. Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio
Parvinen, P. 2014. Myyntipsykologia
Rubanovitsch, 2018 .Myyntikapina - korvaako kone ihmisen myyntityössä?
Sullivan, T. 2014. The Collaborative Sale: solution selling in a buyer driven world.
Vahvaselkä, 2004. Asiantuntijan myyntitaito

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Työ integroituu modulin muihin opintojaksoihin.

Sisällön jaksotus

Tabulassa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

valinnaisista suoritustavoista, esim. toiveesta apuvalmentajan tai luennoitsijan roolissa toimimisesta, voi neuvotella päävalmentajan/opettajatuutorin kanssa

Lisätietoja opiskelijoille

Lisätiedot kerrotaan Tabulassa; tarvittaessa kysy mika.jokinen@tuni.fi

Siirry alkuun