Fysioterapian ammatillinen osaaminen (pakollinen) (10 op)
Toteutuksen tunnus: 7F00CS03-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.06.2018 - 02.09.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Fysioterapeutti
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 10
- Koulutus
- Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- arvioi ja edistää lapsen ja nuoren liikkumis- ja toimintakykyä ja voimavaroja fysioterapian keinoin
- suunnittelee ja soveltaa fysioterapiaa lapsen ja nuoren arjessa
- tietää ikääntyneille suunnatut palvelut ja niiden sisällöt palvelujärjestelmässä
- soveltaa näyttöön perustuvaa fysioterapiaa
- tarkastelee asiakasta bio-psyko-sosiaalisena kokonaisuutena
- toimii fysioterapian asiantuntijana moniammatillisissa yhteyksissä
- suunnittelee ja reflektoi omaa ammatillista kehittymistään ja saa valmiuksia työelämään siirtymiseen
- tuntee kuntoutusta tukevan teknologian mahdollisuuksia ja osaa hyödyntää niitä fysioterapiassa.
Sisältö (Opintojakso)
- lasten ja nuoren fysioterapian erityispiirteet
- keskeiset ikääntymisen aiheuttamat muutokset ja niiden vaikutukset henkilön toimintakykyyn
- näyttöön perustuva fysioterapia
- tutkittu vaikuttava fysioterapia ja kuntoutus
- kustannustehokas fysioterapia ja kuntoutus
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kaikki tehdyt projektitunnit, palaverit, oppimistilaisuudet ja työtunnit kirjataan ylös omaan opinto-ohjelmaan. Tämän opinto-ohjelman yllä ja ajan tasalla pitäminen on jokaisen omalla vastuulla. Opintopisteet karttuvat tehtyjen ja kirjattujen tuntien mukaan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviontimenetelmänäovat vertaisarviointi, kirjoitettujen ja esitettyjen tuotosten arviointi.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakatemialla yrittäjyyden opiskelu alkaa tiimiyrityksen perustamisella. Tiimiyritys koostuu 15–20 opiskelijasta. Kaikilla on takanaan kahden vuoden perusopinnot joko fysioterapeutti tai sosionomi koulutuksesta. Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta sekä käyvät valitsemissaan seminaareista.
Proakatemialla ei ole pakollisia luentoja tai tenttejä. Oppiminen perustuu tekemällä oppimiseen. Opinnot itsessään muotoutuvat tiimipalavereista, pienryhmäopiskelusta, oman tiimiyrityksen liiketoiminnan kehittämisestä, itsenäisestä tiedonhausta sekä erilaisista projekteista. Projekteissa keskitymme muun muassa markkinointiin, viestintään, myyntiin, projektijohtamiseen, innovointiin digitaalisten ja tietoteknisten taitojen hyödyntämiseen. Mikään ei kuitenkaan estä opiskelijoita tekemästä juuri itseä kiinnostavia ammatillisia projekteja.
Oppimateriaalit
Proakatemialainen lukee paljon. Vuosittain uudistuvasta kirjalistasta poimitaan itseä kiinnostavaa ammattikirjallisuutta. Kirjoista saadut opit ja ajatukset kootaan esseiksi, mindmapiksi tai vaikka videoksi . Niiden sisältöä sovelletaan projekteihin, oman tiimiyrityksen toimintaan ja itsensä kehittämiseen – siis teoria viedään käytäntöön.
Sisällön jaksotus
Jaksotuksesta sovitaan opintojen alkaessa ja sitä täsmennetään niiden aikana.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Seminaareissa ja tapahtumissa kuulee uusimmat suuntaukset, tiedot ja teoriat. Samalla on mahdollisuus verkostoitua, luoda kontakteja ja tutustua uusiin ihmisiin. Osallistumme itseä kiinnostaviin seminaareihin koko opiskeluajan. Tämän lisäksi kutsumme huippupuhujia, menestyneitä liikemiehiä ja – naisia sekä kokemusrikkaita yrittäjiä Proakatemialle. He jakavat kokemusiaan, ajatuksiaan ja neuvojaan antaen meille rohkeutta ja auttaen meitä välttämään virheitä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta sekä käyvät valitsemistaan seminaareista
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
HYVÄKSYTTY:
Opiskelija jäsentää ammattiin liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin sekä soveltaa perustellusti oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Hän osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti sekä arvioida omaa aktiivisesti omaa ja rakentavasti 0piskelijatoverin toimintaa. Tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön ja yrityksen näkökulmasta. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
HYLÄTTY:
Opiskelijan perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä, tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä. Opiskelija ei hyödynnä palautetta tehtävien suorittamisessa, -laiminlyö toistuvasti valmistautumisen tilanteisiin ja tehtäviin tai vetäytyy ja laiminlyö annettuja tehtäviä valikoiden niitä.
Opiskelijalta puuttuu oma-aloitteisuutta, yhteistyötaidot ovat heikot ja itsearviointi on epärealistista.