Professional Competence in Physiotherapy (compulsory) (10 cr)
Code: 7F00CS03-3004
General information
- Enrolment period
- 11.06.2018 - 02.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 10
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Objectives (course unit)
Students
- evaluate and promote the children’s and young people’s ability to move and operate through physiotherapy
- design and implement physiotherapy in the everyday lives of the children and young people
- know the services aimed at the elderly in the service system and their contents
- apply evidence-based physiotherapy
- see the customer as a bio-psycho-social entity
- work as experts in physiotherapy in multiprofessional contexts
- plan and reflect on their own professional development and gain the skills needed to enter the working life
- know the possibilities of rehabilitation technology and can make good use of them in physiotherapy
Content (course unit)
- special characteristics of physiotherapy for the children and young people
- changes brought upon by aging and their impact on a person’s ability to function
- evidence-based physiotherapy
- research-based effective physiotherapy and rehabilitation
- cost-effective physiotherapy and rehabilitation
Exam schedules
Kaikki tehdyt projektitunnit, palaverit, oppimistilaisuudet ja työtunnit kirjataan ylös omaan opinto-ohjelmaan. Tämän opinto-ohjelman yllä ja ajan tasalla pitäminen on jokaisen omalla vastuulla. Opintopisteet karttuvat tehtyjen ja kirjattujen tuntien mukaan.
Assessment methods and criteria
Arviontimenetelmänäovat vertaisarviointi, kirjoitettujen ja esitettyjen tuotosten arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Proakatemialla yrittäjyyden opiskelu alkaa tiimiyrityksen perustamisella. Tiimiyritys koostuu 15–20 opiskelijasta. Kaikilla on takanaan kahden vuoden perusopinnot joko fysioterapeutti tai sosionomi koulutuksesta. Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta sekä käyvät valitsemissaan seminaareista.
Proakatemialla ei ole pakollisia luentoja tai tenttejä. Oppiminen perustuu tekemällä oppimiseen. Opinnot itsessään muotoutuvat tiimipalavereista, pienryhmäopiskelusta, oman tiimiyrityksen liiketoiminnan kehittämisestä, itsenäisestä tiedonhausta sekä erilaisista projekteista. Projekteissa keskitymme muun muassa markkinointiin, viestintään, myyntiin, projektijohtamiseen, innovointiin digitaalisten ja tietoteknisten taitojen hyödyntämiseen. Mikään ei kuitenkaan estä opiskelijoita tekemästä juuri itseä kiinnostavia ammatillisia projekteja.
Learning materials
Proakatemialainen lukee paljon. Vuosittain uudistuvasta kirjalistasta poimitaan itseä kiinnostavaa ammattikirjallisuutta. Kirjoista saadut opit ja ajatukset kootaan esseiksi, mindmapiksi tai vaikka videoksi . Niiden sisältöä sovelletaan projekteihin, oman tiimiyrityksen toimintaan ja itsensä kehittämiseen – siis teoria viedään käytäntöön.
Content scheduling
Jaksotuksesta sovitaan opintojen alkaessa ja sitä täsmennetään niiden aikana.
Completion alternatives
Seminaareissa ja tapahtumissa kuulee uusimmat suuntaukset, tiedot ja teoriat. Samalla on mahdollisuus verkostoitua, luoda kontakteja ja tutustua uusiin ihmisiin. Osallistumme itseä kiinnostaviin seminaareihin koko opiskeluajan. Tämän lisäksi kutsumme huippupuhujia, menestyneitä liikemiehiä ja – naisia sekä kokemusrikkaita yrittäjiä Proakatemialle. He jakavat kokemusiaan, ajatuksiaan ja neuvojaan antaen meille rohkeutta ja auttaen meitä välttämään virheitä
Practical training and working life cooperation
Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta sekä käyvät valitsemistaan seminaareista
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
HYVÄKSYTTY:
Opiskelija jäsentää ammattiin liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin sekä soveltaa perustellusti oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Hän osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti sekä arvioida omaa aktiivisesti omaa ja rakentavasti 0piskelijatoverin toimintaa. Tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön ja yrityksen näkökulmasta. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
HYLÄTTY:
Opiskelijan perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä, tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä. Opiskelija ei hyödynnä palautetta tehtävien suorittamisessa, -laiminlyö toistuvasti valmistautumisen tilanteisiin ja tehtäviin tai vetäytyy ja laiminlyö annettuja tehtäviä valikoiden niitä.
Opiskelijalta puuttuu oma-aloitteisuutta, yhteistyötaidot ovat heikot ja itsearviointi on epärealistista.