Laboratoriomenetelmät kehittyvässä kliinisessä laboratoriossa (5op)
Toteutuksen tunnus: 7L00CS89-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2018 - 18.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2019 - 17.04.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija ennakoi uusien laboratoriomenetelmien kehitystä omalla asiantuntijuusalueellaan ja soveltaa tietoa moniammatillisissa tiimeissä.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida kliinisen laboratoriotyön menetelmien käyttöönottoa ja kehittämistä.
Sisältö (Opintojakso)
Uudet kliiniset laboratoriomenetelmät ja niiden hyödynnettävyys
Laboratoriomenetelmien verifiointi ja validointi
Automaatio
Aika ja paikka
17.1.-14.3.2019 verkossa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot, itsenäinen työskentely, tehtävä ja seminaari.
Sisällön jaksotus
Course timetable
WEEK 3:
17 Jan at 4pm (1h) Introduction to the course
WEEK 4:
21 Jan at 3pm (1h) Lecture: Sami Väisänen, Roche
WEEK 5:
29 Jan at 3pm (1h) Lecture: Eira Kelo, Reagena
WEEK 6:
5 Feb at 3pm (2h) Lecture: Sari Väisänen, Islab
7-8 Jan Labquality days (Optional): https://www.labqualitydays.fi/en/
WEEK 7:
14 Feb at 4 pm (1h) Tutor meeting 1.
WEEK 8:
21 Feb at 4 pm (1h) Tutor meeting 2.
24 Feb Deadline for the assessment 1. + send also the copy of your work
to your colleague
WEEK 9:
3 Mar Deadline for the assessment 2.
WEEK 10:
10 Mar Deadline for the assessment 3.
WEEK 11:
12 Mar Deadline for Peer Review concerning assessment 1.
14 Mar 3 pm (4h) Seminar: Presentation of assignment 1 and reflective activity
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Lisätiedot
Suunnittelu- ja toteutusvastuu: Savonia, Oulun amk, Novia
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student does not anticipate the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise. The student cannot describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student is able to recognize the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise. The student can describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student keeps up with the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams. The student is able to plan, implement and develop new clinical laboratory methods.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student anticipates the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams. The student is able to plan, execute and evaluate the implementation and development of clinical laboratory methods.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Failed
The student does not anticipate the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student cannot describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Satisfactory 1-2
The student is able to recognise the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student can describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Good 3-4
The student keeps up with the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams.
The student is able to plan, implement and develop new clinical laboratory methods.
Excellent 5
The student anticipates the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams.
The student is able to plan, execute and evaluate the implementation and development of clinical laboratory methods.