Siirry suoraan sisältöön

Laboratoriomenetelmät kehittyvässä kliinisessä laboratoriossa (5op)

Toteutuksen tunnus: 7L00CS89-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2018 - 18.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2019 - 17.04.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Eeva Liikanen
Vastuuhenkilö
Eeva Liikanen
Opintojakso
7L00CS89

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija ennakoi uusien laboratoriomenetelmien kehitystä omalla asiantuntijuusalueellaan ja soveltaa tietoa moniammatillisissa tiimeissä.

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida kliinisen laboratoriotyön menetelmien käyttöönottoa ja kehittämistä.

Sisältö (Opintojakso)

Uudet kliiniset laboratoriomenetelmät ja niiden hyödynnettävyys

Laboratoriomenetelmien verifiointi ja validointi

Automaatio

Aika ja paikka

17.1.-14.3.2019 verkossa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot, itsenäinen työskentely, tehtävä ja seminaari.

Sisällön jaksotus

Course timetable
WEEK 3:
17 Jan at 4pm (1h) Introduction to the course
WEEK 4:
21 Jan at 3pm (1h) Lecture: Sami Väisänen, Roche
WEEK 5:
29 Jan at 3pm (1h) Lecture: Eira Kelo, Reagena
WEEK 6:
5 Feb at 3pm (2h) Lecture: Sari Väisänen, Islab
7-8 Jan Labquality days (Optional): https://www.labqualitydays.fi/en/
WEEK 7:
14 Feb at 4 pm (1h) Tutor meeting 1.
WEEK 8:
21 Feb at 4 pm (1h) Tutor meeting 2.
24 Feb Deadline for the assessment 1. + send also the copy of your work
to your colleague
WEEK 9:
3 Mar Deadline for the assessment 2.
WEEK 10:
10 Mar Deadline for the assessment 3.
WEEK 11:
12 Mar Deadline for Peer Review concerning assessment 1.
14 Mar 3 pm (4h) Seminar: Presentation of assignment 1 and reflective activity

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Lisätiedot

Suunnittelu- ja toteutusvastuu: Savonia, Oulun amk, Novia

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student does not anticipate the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise. The student cannot describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student is able to recognize the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise. The student can describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student keeps up with the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams. The student is able to plan, implement and develop new clinical laboratory methods.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student anticipates the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams. The student is able to plan, execute and evaluate the implementation and development of clinical laboratory methods.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Failed
The student does not anticipate the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student cannot describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Satisfactory 1-2
The student is able to recognise the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student can describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Good 3-4
The student keeps up with the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams.
The student is able to plan, implement and develop new clinical laboratory methods.
Excellent 5
The student anticipates the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams.
The student is able to plan, execute and evaluate the implementation and development of clinical laboratory methods.

Siirry alkuun