Asiakkuuksien hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00CV45-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.01.2018 - 25.01.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.03.2018 - 18.05.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Osaamisyksiköt
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen
Aika ja paikka
1. Lähitapaaminen 23.03.18 klo 12.30 - 15.30, orientaatio ja tehtävistä sopiminen
2. Lähitapaaminen 06.04.18 klo 08.30 - 15.30, lähiopetusta ja osittain verkossa, sovitaan toteutuksesta yhdessä ensimmäisellä tapaamiskerralla
3. Lähitapaaminen 18.05.18 klo 8.30 -15.30 seminaaripäivä, soveltavien tehtävien esitykset
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa. Soveltava tehtä, joka voidaan tehdä omalle työpaikalle tai opettajan hankkimalle organisaatiolle.
Oppimateriaalit
Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus Tabulassa myöhemmin erikseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Noin 130 tuntia. Kolme läsnäolokertaa (n. 15 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.
Sisällön jaksotus
Ks. Tabula.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan (HyväHot). Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.
Kansainvälisyys
Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät puutteellisesti tai osoittanut vain tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa siinä kuitenkin riittävästi onnistumatt
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija onsaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan
.