Customer Relationship Management (5 cr)
Code: NY00CV45-3003
General information
- Enrolment period
- 01.01.2018 - 25.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.03.2018 - 18.05.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Educations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
Objectives (course unit)
Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä
Content (course unit)
Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen
Location and time
1. Lähitapaaminen 23.03.18 klo 12.30 - 15.30, orientaatio ja tehtävistä sopiminen
2. Lähitapaaminen 06.04.18 klo 08.30 - 15.30, lähiopetusta ja osittain verkossa, sovitaan toteutuksesta yhdessä ensimmäisellä tapaamiskerralla
3. Lähitapaaminen 18.05.18 klo 8.30 -15.30 seminaaripäivä, soveltavien tehtävien esitykset
Exam schedules
Ei tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa. Soveltava tehtä, joka voidaan tehdä omalle työpaikalle tai opettajan hankkimalle organisaatiolle.
Learning materials
Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus Tabulassa myöhemmin erikseen.
Student workload
Noin 130 tuntia. Kolme läsnäolokertaa (n. 15 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.
Content scheduling
Ks. Tabula.
Completion alternatives
Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan (HyväHot). Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.
Practical training and working life cooperation
Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.
International connections
Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät puutteellisesti tai osoittanut vain tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa siinä kuitenkin riittävästi onnistumatt
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija onsaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan
.