Planning and Methodology of Bachelor's Thesis (5 cr)
Code: 2E00BK05-3009
General information
- Enrolment period
- 09.12.2017 - 07.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2018 - 12.03.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
- Teachers
- Maaret Salminen
- Anneli Karppinen
- Hannele Timola
- Person in charge
- Pertti Näränen
- Course
- 2E00BK05
Objectives (course unit)
The student is able to plan and schedule a working-life based bachelor´s thesis work and set goals for it. He can define his work load in a joint project. The student recognises the special characteristics of the project and the required background information. He is able to evaluate and select the necessary information acquisition and analysis methods and theories and plan the documentation of the project.
Content (course unit)
Research and development methods. The student collects background information for the final thesis project. The student plans the final thesis project (implemented individually or in a group), and makes a research plan for a written part of the Bachelor's Thesis.
Location and time
Lähiopetus aina perjantaisin klo 9 - 12 alkaen 12.1. Luokka 30017, ellei lukkarikoneessa toisin ilmoiteta.
Exam schedules
Kirjallisuuteen ja oppimateriaaleihin perustuva sähköinen oppitunti korvaa jatkossa aiemman kirjatentin ja on avoinna toteutuksen ajan. Uusintamahdollisuus on kuluvan lukukauden aikana.
Assessment methods and criteria
Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä: https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi
Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja lähiopetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymistä syistä, ja opiskelijan tulee korvata kyseiset kerrat sovitulla tavalla. Jos poissaolokertoja on kolme tai enemmän, opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa kurssi loppuun etäopintoina (ks. kohta Toteutuksen valinnaiset suoritustavat).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kontaktiopetus, itsenäinen-/pienryhmätyöskentely Tabulassa, kurssitehtävät
Learning materials
Kirjallisuus:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uudistettu painos. Helsinki: Tammi.
Hyvärinen, M., Nikander, P. & Ruusuvuori J. (toim.). 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Tampere: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014 (tai uudempi painos). Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3. uudistettu painos. Helsinki: SanomaPro.
Muu oppimateriaali opettajilta ja Tabulasta.
Student workload
Lähiopetus ja Tabula-työskentely 40%
Itsenäinen työskentely ja kurssitehtävät 60%
Completion alternatives
Kurssin voi suorittaa etäopiskeluna, jolloin opiskelija etenee aihekokonaisuus kerrallaan itsenäisesti kurssin omalla etätoteutuksella Tabulassa. Uusi aihekokonaisuus avautuu, kun edellinen on suoritettu. Opinnäytteen suunnittelu ja tutkimusmenetelmät -kurssi (opparikurssi) tulee olla käytynä ennen osallistumista seminaarikurssille (Opinnäytehankkeen raportointi) ja suoritettuna menneillään olevan lukuvuoden aikana. Esimerkiksi, jos etäkurssilainen on osallistumassa kevään 2018 seminaarikurssille, opparikurssi tulee olla suoritettua 12.3.2018 mennessä. Jos tavoitteena on käydä seminaarikurssi syksyllä 2018, vastaava deadline on 20.5.2018.
Kurssin etänä suorittava ilmoittautuu Pakissa samalle toteutukselle, kuin lähiopetuksessa opiskelevat. Sen jälkeen hän ottaa yhteyttä Maaret Salmiseen (maaret.salminen@tamk.fi) ja Anneli Karppiseen (anneli.karppinen@tamk.fi) ja ilmoittaa suorittavansa kurssin etänä, jolloin hänet lisätään opiskelijaksi Tabulan etätoteutukselle.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytyn suorituksen edellytykset eivät täyty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat heikkoja ja puutteellisia. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti myöhässä. Tietämyksen ja perustelujen osoittaminen sekä vertaispalautteen antaminen ovat tasoltaan heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelijan itsearviointi on vähäistä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat hyviä. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti ajallaan. Opiskelija osoittaa hyvää tietämystä, osaa perustella valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan hyvin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat kiitettäviä. Tehtävät on palautettu ajallaan. Opiskelija osoittaa kiitettävää tietämystä, perustelee valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan erinomaisesti.