Siirry suoraan sisältöön

Working English for Engineers (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5N00BE52-3103

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.09.2018 - 21.10.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.10.2018 - 09.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Autotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ajoneuvotekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Opettajat
Emmanuel Abruquah
Kirsi Saarinen
Vastuuhenkilö
Kirsi Saarinen
Opintojakso
5N00BE52

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-osaa toimia tarkoituksenmukaisesti työelämään liittyvissä viestintätilanteissa (esim. puhelin- ja sähköpostiviestintä).
-osaa yritysenglannin peruskäsitteistöä ja suoriutuu valitun yrityksen suullisesta esittelystä.
-osaa oman alan keskeistä termistöä.

Sisältö (Opintojakso)

• Työelämän viestintätilanteita
• Yrityselämän englantia
• Oman opiskelualan termistöä
• Kielioppia tarpeen mukaan

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Suoritettu englannin peruskieliopinnot tai vastaavat tiedot.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttipäivämäärä sovitaan kurssin alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu kurssilla tehtäviin osasuorituksiin sekä lopputenttiin ja suulliseen esitykseen. Kurssilla on läsnäolovelvollisuus. Opiskelijan on osallistuttava 80% koko kurssin lähiopetustunneista.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, suulliset ja kirjalliset tehtävät.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali jaetaan tunneilla ja soveltuvin osin Tabulassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksytty tekniikan alojen englannin näyttökoe tai vastaavan opintojakson suoritus toisessa ammattikorkeakoulussa.

Lisätiedot

Vaihtoehtoiset suoritustavat mikäli opintojakso on pakollinen:
Hyväksytty näyttökoe tai vastaavan opintojakson suoritus toisessa ammattikorkeakoulussa.

Riittävä suomen kielen taito.
Läsnäolovaatimus: 80% lähiopetustunneista.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

-opiskelija ei pysty osallistumaan suullisen vuorovaikutukseen, koska ongelmia tuottaa omaa puhetta ja/ tai ymmärtää muiden osapuolten puhetta
-ääntäminen vaikeasti ymmärrettävää
-opiskelija hallitsee erittäin suppean sanaston, joka ei riitä tilanteesta suoriutumaan. Käyttää toistuvasti sopimattomia sanoja ja sanontoja
-perusrakenteiden hallinta puutteellista
-opiskelija ei suoriudu kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla
-ei kirjoita ymmärrettävästi
-vaikeuksia löytää tietoa tekstistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Siirry alkuun