Skip to main content

Working English for Engineers (3 cr)

Code: 5N00BE52-3103

General information


Enrolment period
22.09.2018 - 21.10.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.10.2018 - 09.12.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Vehicle Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Vehicle Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Emmanuel Abruquah
Kirsi Saarinen
Person in charge
Kirsi Saarinen
Course
5N00BE52

Objectives (course unit)

Students
- know how to act in working life communication situations (e.g. telephone and e-mail communication)
- know the basic business terminology and can give a presentation of a chosen company
- know the most important vocabulary of their field of study

Content (course unit)

• working life communication situations
• business life English
• terminology of the students’ own field of study
• grammar as required

Prerequisites (course unit)

Basic language studies in English completed or equivalent skills

Exam schedules

Tenttipäivämäärä sovitaan kurssin alussa.

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu kurssilla tehtäviin osasuorituksiin sekä lopputenttiin ja suulliseen esitykseen. Kurssilla on läsnäolovelvollisuus. Opiskelijan on osallistuttava 80% koko kurssin lähiopetustunneista.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, suulliset ja kirjalliset tehtävät.

Learning materials

Oppimateriaali jaetaan tunneilla ja soveltuvin osin Tabulassa.

Completion alternatives

Hyväksytty tekniikan alojen englannin näyttökoe tai vastaavan opintojakson suoritus toisessa ammattikorkeakoulussa.

Further information

Approved skills test or corresponding course at another university of applied sciences.
Sufficient skills in Finnish.
Mandatory participation on 80% of the classes.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija ei pysty osallistumaan suullisen vuorovaikutukseen, koska ongelmia tuottaa omaa puhetta ja/ tai ymmärtää muiden osapuolten puhetta
-ääntäminen vaikeasti ymmärrettävää
-opiskelija hallitsee erittäin suppean sanaston, joka ei riitä tilanteesta suoriutumaan. Käyttää toistuvasti sopimattomia sanoja ja sanontoja
-perusrakenteiden hallinta puutteellista
-opiskelija ei suoriudu kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla
-ei kirjoita ymmärrettävästi
-vaikeuksia löytää tietoa tekstistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Go back to top of page