Skip to main content

Packages and New Products (6 cr)

Code: 5P00BI79-3003

General information


Enrolment period
11.06.2018 - 02.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2018 - 19.12.2018
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bioproduct Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 32
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct and Process Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Sanna Auvinen
Course
5P00BI79

Objectives (course unit)

The student can
- recognize the most common paper and paper board converting products and can describe the manufacturing processes of them.
- link the different converting products to their raw materials, end usability requirements and markets.

Content (course unit)

Paper and paperboard products. Their raw-materials (fibre materials, polymers, glues, metals) and product characteristics. Post-production processes.

Location and time

Opintojakson lähitapaamiset maanantaisin klo 12:00-16:00 3.9.-17.12.2018. Opintojakson tarkempi aikataulu Tabulassa. Opintojaksoon kuuluva pakollinen harjoitus TTY:llä 4.10.2018 klo 12:00-16:00.

Exam schedules

Opintojakson voi suorittaa kolmella osakokeella (osakokeiden aikataulu Tabulassa) tai yhdellä loppukokeella. Kaikki osakokeet on suoritettava vähintään arvosanalla 1 jotta opintojaksosuoritus voidaan hyväksyä. Uusintatentin ajankohta ilmoitetaan erikseen tabulassa.

Assessment methods and criteria

Osakokeet 3 x 20 p. tai loppukoe 60 p.
Luentotehtävät 20 p.
Laboratoriotyö + raportti 20 p.
Harjoitustyö 30 p.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, opetuskeskustelu, tunti- ja viikkotehtävät, laboratoriotyöskentely, raportti/työselostus, pari-/ryhmätyöskentely, yritysvierailu, esitelmä, osakoe/tentti

Learning materials

Tenttimateriaalina luentomateriaali (Tabulassa) sekä seuraavat oppikirjat:
Emblem, Henry. Packaging Technology : Fundamentals, Materials and Processes, edited by Anne Emblem, Elsevier Science & Technology, 2012. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/tamperepoly-ebooks/detail.action?docID=1583649, soveltuvin osin
Kuusipalo, J. (ed.) Paper and Paperboard Converting, SPIY & Paperi ja Puu Oy, 2008, soveltuvin osin
Lisäksi voidaan Tabulassa jakaa aiheeseen liittyvää online materiaalia

Student workload

Lähiopetus 60 h, itsenäinen opiskelu 100 h.

Content scheduling

Viikot 36-40 Johdatus ja pakkausmateriaalit
Viikot 41-45 Pakkaustekniikat
Viikot 46-49 Pakkauskehitys ja innovaatiot
Viikko 50 Harjoitystyöesitykset
Viikko 51 3. osakoe tai loppukoe, palaute

Practical training and working life cooperation

Yritysvierailu pakkaavaan teollisuuteen myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osallistu pakollisiin oppimistapahtumiin. Opiskelija ei saavuta arvosanan 1 kriteerejä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hallitsee opintojakson keskeiset asiat perustasolla: hän osaa nimetä eri pakkausmateriaalit sekä pakkaamisen osaprosessit, ymmärtää pakkauksen perustehtävät, tuotteiden pakkaukselle asettamat yleiset vaatimukset, pakkaamisen merkityksen tuotteen jakeluketjussa sekä pakkauksiin liittyvät keskeiset ympäristönäkökohdat. Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hallitsee opintojakson keskeiset asiat hyvin: hän osaa nimetä eri pakkausmateriaalit sekä pakkaamisen osaprosessit, ymmärtää pakkauksen perustehtävät, tuotteiden pakkaukselle asettamat yleiset vaatimukset, pakkaamisen merkityksen tuotteen jakeluketjussa sekä pakkauksiin liittyvät keskeiset ympäristönäkökohdat. Hän osaa vertailla eri pakkausratkaisuja ja arvioida perustellen niiden soveltuvuutta erilaisten tuotteiden pakkaamiseen. Opiskelija toimii aktiivisesti ryhmässään edistäen harjoitustyöprojektin etenemistä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hallitsee opintojakson keskeiset asiat syvällisesti. Hän osaa kriittisesti vertailla eri pakkausratkaisuja, arvioida perustellen niiden soveltuvuutta erilaisten tuotteiden pakkaamiseen sekä pohtia, miten pakkausta olisi mahdollista kehittää jotta tuotteen toimivuus esimerkiksi jakeluketjussa paranisi. Opiskelija toimii aktiivisesti ja monipuolisesti ryhmässään tavoitteena harjoitustyöprojektin menestyksekäs loppuunsaattaminen.

Go back to top of page