Research Skills in Seminar Work (4 cr)
Code: 7S-45-3010
General information
- Enrolment period
- 02.12.2017 - 31.05.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.01.2018 - 31.07.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Merja Repo
- Seija Hurskainen
- Ulla-Maija Takkunen
- Marja-Liisa Timperi
- Raija Yliniemi
- Course
- 7S-45
Objectives (course unit)
Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition
Content (course unit)
- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education
Location and time
Ma 8.1. klo 14:30-16 INFO Raija ja Ulla-Maija VP- oma ryhmä
Ti 9.1. klo 12.30-14.00 Äidinkielen osuus, Merja- kaikki yhdessä
Ti 16.1. klo 9-10:30 INFO 2 (aiheet päätettynä) Raija ja Ulla-Maija VP- oma ryhmä
To 18.1. klo 9-10:30 tiedonhaku A-ryhmä
klo 10:30-12 tiedonhaku B- ryhmä
Pe 19.1. klo 9-10:30 tiedonhaku C- ryhmä
Ma 12.3. klo 13-16 esitykset. Raija, Ulla-Maija ja Merja
To 15.3. klo 9-12 esitykset. Raija, Ulla-Maija ja Merja
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ohjeistus ryhmässä 16 sovp ja muu ryhmä
seminaarityön kirjallisen raportin tekeminen ryhmissä
ohjaus pienryhmissä ja esitysseminaari.
Learning materials
Tutustuminen opinnäytyön ohjeistoon ja arviointi kriteereihin kts. intaranet
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 9 h
Tiedonhankinta 6h
Esitysseminaari 8 - 12 h
Itsenäinen työskentely 81-85 h.
Content scheduling
Aikataulu:
Ohjeistus ja aiheen valintaa
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen:
Tiedonhankinta kirjasto
Esitysseminaarit omissa ryhmissä
Further information
Aikataulu:
Ensimmäinen info viikolla 43
Ohjaus koko ryhmälle viikolla 45 ( aihe ja ryhmäjako oltava tiedossa)
Tiedonhankinta kirjastossa marraskuun aikana.
Itsenäinen työskentelyaika joulukuu 2013.
Seminaaritöiden palautus viikolla 51, kirjallisena paperilla Kuntokadulle.
Esitysseminaari 2 pv viikolla 3-4 2014.
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin