Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön toteutus ja raportointi (10 op)

Toteutuksen tunnus: 2X00CG20-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.06.2017 - 07.09.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.09.2017 - 11.05.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 50
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Musiikin tutkinto-ohjelma, Muusikko
Opettajat
Heini Kärkkäinen
Matti Ruippo
Hannu Pohjannoro
Kalle Elkomaa
Risto Kyrö
Henri Annala
Johanna Granlund
Vastuuhenkilö
Hannu Pohjannoro
Opintojakso
2X00CG20

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida työelämälähtöisen opinnäytetyöprojektin suunnitellusti joko itsenäisesti tai työryhmän jäsenenä. Hän osaa arvioida projektin tuloksia kriittisesti. Opiskelija osaa raportoida kirjallisesti projektin tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista.

Opiskelijalla on oppimisen taitoja sekä työyhteisö- innovaatio- ja eettistä osaamista sekä tapauskohtaisesti myös kansainvälistymisosaamista.

Sisältö (Opintojakso)

- opinnäytetyön toteutuksen saattaminen päätökseen
- mahdollinen opinnäytetyön tuotos
- raportin kirjoittaminen
- opponenttina toimiminen
- opinnäytetyön esittely ja valmistavat toimenpiteet
- opinnäytetyön julkaiseminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TAMKin opinnäytetyön yleisten arviointikriteerien lisäksi taiteellis-toiminnallisten töiden osalta:
Taiteellis-toiminnallisen osuuden suunnittelu on heikkoa, sisällöltään työ on sekava ja toteutus puutteellinen, eikä työn käytännöllisiin puitteisiin (esim. konsertin tai opetuskokeilun käytännön järjestelyt, opetusmateriaalin ulkoasu jne.) ole kiinnitetty juurikaan huomiota. Työ ei vastaa kohderyhmän odotuksia eikä muita työlle asetettuja tavoitteita. Työn taiteellis-toiminnallisen osuuden ja raportin välinen yhteys on hyvin ohut tai sitä on vaikea hahmottaa.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TAMKin opinnäytetyön yleisten arviointikriteerien lisäksi taiteellis-toiminnallisten töiden osalta:
Taiteellis-toiminnallisen osuuden suunnittelu on hajanaista eikä kaikilta osiltaan perusteltua. Työn on suurpiirteisesti rajattu, eikä käytännön realiteetteja ole kaikilta osin otettu suunnittelussa huomioon. Toteutus on osittain viimeistelemätön ja puutteellisesti valmisteltu. Työ vastaa vain osittain kohderyhmän odotuksia ja muita sille asetettuja tavoitteita. Työn taiteellis-toiminnallisen osuus ja raportti eivät kaikilta osiltaan liity toisiinsa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TAMKin opinnäytetyön yleisten arviointikriteerien lisäksi taiteellis-toiminnallisten töiden osalta:
Taiteellis-toiminnallisen osuuden suunnittelu on sisällöllisesti kiinnostavaa, yhtenäistä ja perusteltua. Työ on tarkoituksenmukaisesti rajattu, ja käytännön realiteetit on suunnittelussa otettu huomioon. Toteutuksen viimeistelyssä ja siihen valmistautumisessa on joitakin puutteita. Työ osoittaa tekijänsä kykyä taiteelliseen ja ammatilliseen toimintaan. Työ vastaa kohderyhmän odotuksia ja muita sille asetettuja tavoitteita. Työn taiteellis-toiminnallinen osuus ja raportti muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TAMKin opinnäytetyön yleisten arviointikriteerien lisäksi taiteellis-toiminnallisten töiden osalta:
Taiteellis-toiminnallisen osuuden suunnittelu on oivaltavaa, sisällöllisesti kunnianhimoista ja perusteltua. Työ on tarkoituksenmukaisesti rajattu, ja käytännön realiteetit on suunnittelussa otettu huomioon. Toteutus on kaikilta osiltaan viimeistelty ja huolellisesti valmisteltu, ja työ osoittaa tekijänsä itsenäistä kykyä taiteelliseen ja ammatilliseen toimintaan. Työ vastaa kiitettävästi kohderyhmän odotuksia ja muita sille asetettuja tavoitteita. Työn taiteellis-toiminnallinen osuus ja raportti muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden, jonka osat tukevat ja syventävät toisiaan.

Siirry alkuun