Markkinointi ja kansainvälisyys (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-313-3017
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.11.2018 - 06.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 02.06.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla tarkastellaan markkinointiviestinnän suunnittelua ja siihen liittyviä tekijöitä. Opiskelijat suunnittelevat markkinointiviestintäkampanjan. Opiskelijat perehtyvät asiakas- ja kohderyhmätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. Opiskelijat syventyvät asiakkuuksien kehittämiseen workshopeissa. Kanssakäymistä eri kulttuuriin kuuluvien asiakkaiden kanssa harjoitellaan neuvotteluilla.
Opiskelija
- tunnistaa kuluttajan havaitsemisprosesseihin vaikuttavia tekijöitä
- osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan kuluttajamarkkinoille
- osaa hankkia markkinatietoa sekä kotimaan että ulkomaan markkinoista
- osaa suunnitella asiakkuuden kehittämistoimia erilaisille organisaatioille
- osaa myyntineuvottelujen perustaidot myyntitilanteissa
- tunnistaa liiketoimintakulttuurien erityispiirteitä mm. Hofsteden mallin mukaisesti.
Sisältö (Opintojakso)
Miten laaditaan markkinointiviestintäkampanjan erilaisille kohderyhmille?
Mistä opiskelija löytää tietoa asiakkaista ja kohdemarkkinoista?
Miten yritys kehittää asiakkuuksien hallintaa?
Miten erilaiset business-kulttuurit vaikuttavat liikeneuvotteluihin?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
1. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.