Business Camp: Kaupallistaminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: NN00DD19-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.04.2017 - 13.11.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.11.2017 - 23.11.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yrittäjyys (Proakatemia)
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Lauha Peltonen
- Miina Kivelä
- Opintojakso
- NN00DD19
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Idean kaupallistaminen-opintojaksolla perehdytään liiketoiminnan kasvattamiseen ja kehittämiseen. Keskiössä ovat erityisesti markkinointi ja myynti. Idean kaupallistamista lähestytään muun muassa lean-menetelmän, hinnoittelun, pitchauksen sekä yrittäjille sopivien markkinointi- ja myyntitekniikoiden avulla. Valmennus tapahtuu kahden päivän intensiivileirinä maatilamatkailukohteessa ja koko päivän läsnäolo kumpanakin päivänä on välttämätöntä. Osallistujat työskentelevät yksin, pareittain ja pienryhmissä.
Voit ilmoittautua mukaan, jos liikeideasi on paketoitu Business Model Canvasiin tai liiketoimintasuunnitelmaksi TAI sinulla on katsottuna yritys, jolle teet toimeksiantoa kahden päivän ajan. Oma yritysidea ei ole siis välttämätön vaan työkalut sopivat myös toiminnassa olevan yrityksen kehittämiseen.
Kurssi on käytännönläheinen ja sopii yrityksen markkinoinnin ja myynnin suunnittelusta kiinnostuneille ja omaa yritystä suunnitteleville. Myös jo tällä hetkellä yrittäjänä toimivat henkilöt voivat hakea mukaan tekemään lisäboostia omaan markkinointiin ja myyntiin.
Majoituksen ja ruokien omavastuu on 50€, joka maksetaan kurssin alkaessa käteisellä. Maatilamatkailukohteeseen mennään yhteiskyydeillä ja lähtö on TAMKin pääkampukselta.
Osallistuttuaan iden kaupallistamisen opintojaksolle opiskelija
Osaa myydä ja markkinoida liikeideaansa
Osaa pitchata liikeideansa ytimekkäästi
Osaa hyödyntää erilaisia työkaluja liikeidean kaupallistamisessa
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisältö:
Miten yrittäjä voi nykyaikaisesti ja kustannustehokkaasti toteuttaa markkinointia?
Miten pitchata idea vakuuttavasti?
Mitä tarkoittaa liiketoiminnaan kehittäminen lean-menetelmin?
Miten asiakasrajapintaa voidaan hyödyntää osana liiketoiminnan kehittämistä?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Esitietovaatimukset:
Liiketoimintasuunnitelma tai Business Model Canvas omasta liikeideasta TAI itse hankittu toimeksiantajayritys, joka on sitoutunut antamaan tarvittavia tietoja kaupallistamista ja markkinoinnin kehittämistä varten
Aika ja paikka
22.-23.11.2017 Y-kampus, Kauppi
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/ hylätty
Valmentajien antama henkilökohtainen palaute ja vertaispalautteet
Kurssiin sisältyvien tehtävien palautus aikataulun mukaisesti
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Ryhmä- ja henkilökohtainen valmennus, vertaiskehittäminen, intensiivileiri
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla
Lisätietoja opiskelijoille
Kaksi päivää vietetään Ilorannan maalaismaisemissa työskennellen oman liikeidean kaupallistamisen parissa. Leiriläisten omavastuu ruuasta ja majoituksesta on 50€. Se maksetaan käteisellä.
Voit hakea mukaan, jos liikeideasi on tuotteistettu ja paketoitu vähintään paperilla Business Model Canvasiin tai liiketoimintasuunnitelmaksi. Yrittäjänä toimivat ja olemassaolevaa liikeideaa käytännössä toteuttavat henkilöt voivat hakea mukaan tekemään lisäboostia omaan markkinointiin ja myyntiin.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty/ hylätty
Valmentajien antama henkilökohtainen palaute ja vertaispalautteet
Kurssiin sisältyvien tehtävien palautus aikataulun mukaisesti
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla