Business Camp: Commercialization (2 cr)
Code: NN00DD19-3001
General information
- Enrolment period
- 28.04.2017 - 13.11.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.11.2017 - 23.11.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Teachers
- Lauha Peltonen
- Miina Kivelä
- Course
- NN00DD19
Objectives (course unit)
Idean kaupallistaminen-opintojaksolla perehdytään liiketoiminnan kasvattamiseen ja kehittämiseen. Keskiössä ovat erityisesti markkinointi ja myynti. Idean kaupallistamista lähestytään muun muassa lean-menetelmän, hinnoittelun, pitchauksen sekä yrittäjille sopivien markkinointi- ja myyntitekniikoiden avulla. Valmennus tapahtuu kahden päivän intensiivileirinä maatilamatkailukohteessa ja koko päivän läsnäolo kumpanakin päivänä on välttämätöntä. Osallistujat työskentelevät yksin, pareittain ja pienryhmissä.
Voit ilmoittautua mukaan, jos liikeideasi on paketoitu Business Model Canvasiin tai liiketoimintasuunnitelmaksi TAI sinulla on katsottuna yritys, jolle teet toimeksiantoa kahden päivän ajan. Oma yritysidea ei ole siis välttämätön vaan työkalut sopivat myös toiminnassa olevan yrityksen kehittämiseen.
Kurssi on käytännönläheinen ja sopii yrityksen markkinoinnin ja myynnin suunnittelusta kiinnostuneille ja omaa yritystä suunnitteleville. Myös jo tällä hetkellä yrittäjänä toimivat henkilöt voivat hakea mukaan tekemään lisäboostia omaan markkinointiin ja myyntiin.
Majoituksen ja ruokien omavastuu on 50€, joka maksetaan kurssin alkaessa käteisellä. Maatilamatkailukohteeseen mennään yhteiskyydeillä ja lähtö on TAMKin pääkampukselta.
Osallistuttuaan iden kaupallistamisen opintojaksolle opiskelija
Osaa myydä ja markkinoida liikeideaansa
Osaa pitchata liikeideansa ytimekkäästi
Osaa hyödyntää erilaisia työkaluja liikeidean kaupallistamisessa
Content (course unit)
Opintojakson sisältö:
Miten yrittäjä voi nykyaikaisesti ja kustannustehokkaasti toteuttaa markkinointia?
Miten pitchata idea vakuuttavasti?
Mitä tarkoittaa liiketoiminnaan kehittäminen lean-menetelmin?
Miten asiakasrajapintaa voidaan hyödyntää osana liiketoiminnan kehittämistä?
Prerequisites (course unit)
Esitietovaatimukset:
Liiketoimintasuunnitelma tai Business Model Canvas omasta liikeideasta TAI itse hankittu toimeksiantajayritys, joka on sitoutunut antamaan tarvittavia tietoja kaupallistamista ja markkinoinnin kehittämistä varten
Location and time
22.-23.11.2017 Y-kampus, Kauppi
Exam schedules
ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty/ hylätty
Valmentajien antama henkilökohtainen palaute ja vertaispalautteet
Kurssiin sisältyvien tehtävien palautus aikataulun mukaisesti
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Ryhmä- ja henkilökohtainen valmennus, vertaiskehittäminen, intensiivileiri
Completion alternatives
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla
Further information
Kaksi päivää vietetään Ilorannan maalaismaisemissa työskennellen oman liikeidean kaupallistamisen parissa. Leiriläisten omavastuu ruuasta ja majoituksesta on 50€. Se maksetaan käteisellä.
Voit hakea mukaan, jos liikeideasi on tuotteistettu ja paketoitu vähintään paperilla Business Model Canvasiin tai liiketoimintasuunnitelmaksi. Yrittäjänä toimivat ja olemassaolevaa liikeideaa käytännössä toteuttavat henkilöt voivat hakea mukaan tekemään lisäboostia omaan markkinointiin ja myyntiin.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty/ hylätty
Valmentajien antama henkilökohtainen palaute ja vertaispalautteet
Kurssiin sisältyvien tehtävien palautus aikataulun mukaisesti
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla