Skip to main content

Business Camp: Commercialization (2 cr)

Code: NN00DD19-3001

General information


Enrolment period
28.04.2017 - 13.11.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.11.2017 - 23.11.2017
Implementation has ended.
Credits
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Entrepreneurship (Proacademy)
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Teachers
Lauha Peltonen
Miina Kivelä
Course
NN00DD19

Objectives (course unit)

Idean kaupallistaminen-opintojaksolla perehdytään liiketoiminnan kasvattamiseen ja kehittämiseen. Keskiössä ovat erityisesti markkinointi ja myynti. Idean kaupallistamista lähestytään muun muassa lean-menetelmän, hinnoittelun, pitchauksen sekä yrittäjille sopivien markkinointi- ja myyntitekniikoiden avulla. Valmennus tapahtuu kahden päivän intensiivileirinä maatilamatkailukohteessa ja koko päivän läsnäolo kumpanakin päivänä on välttämätöntä. Osallistujat työskentelevät yksin, pareittain ja pienryhmissä.

Voit ilmoittautua mukaan, jos liikeideasi on paketoitu Business Model Canvasiin tai liiketoimintasuunnitelmaksi TAI sinulla on katsottuna yritys, jolle teet toimeksiantoa kahden päivän ajan. Oma yritysidea ei ole siis välttämätön vaan työkalut sopivat myös toiminnassa olevan yrityksen kehittämiseen.

Kurssi on käytännönläheinen ja sopii yrityksen markkinoinnin ja myynnin suunnittelusta kiinnostuneille ja omaa yritystä suunnitteleville. Myös jo tällä hetkellä yrittäjänä toimivat henkilöt voivat hakea mukaan tekemään lisäboostia omaan markkinointiin ja myyntiin.

Majoituksen ja ruokien omavastuu on 50€, joka maksetaan kurssin alkaessa käteisellä. Maatilamatkailukohteeseen mennään yhteiskyydeillä ja lähtö on TAMKin pääkampukselta.

Osallistuttuaan iden kaupallistamisen opintojaksolle opiskelija

Osaa myydä ja markkinoida liikeideaansa
Osaa pitchata liikeideansa ytimekkäästi
Osaa hyödyntää erilaisia työkaluja liikeidean kaupallistamisessa

Content (course unit)

Opintojakson sisältö:

Miten yrittäjä voi nykyaikaisesti ja kustannustehokkaasti toteuttaa markkinointia?
Miten pitchata idea vakuuttavasti?
Mitä tarkoittaa liiketoiminnaan kehittäminen lean-menetelmin?
Miten asiakasrajapintaa voidaan hyödyntää osana liiketoiminnan kehittämistä?

Prerequisites (course unit)

Esitietovaatimukset:
Liiketoimintasuunnitelma tai Business Model Canvas omasta liikeideasta TAI itse hankittu toimeksiantajayritys, joka on sitoutunut antamaan tarvittavia tietoja kaupallistamista ja markkinoinnin kehittämistä varten

Location and time

22.-23.11.2017 Y-kampus, Kauppi

Exam schedules

ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Hyväksytty/ hylätty
Valmentajien antama henkilökohtainen palaute ja vertaispalautteet
Kurssiin sisältyvien tehtävien palautus aikataulun mukaisesti
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ryhmä- ja henkilökohtainen valmennus, vertaiskehittäminen, intensiivileiri

Completion alternatives

Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla

Further information

Kaksi päivää vietetään Ilorannan maalaismaisemissa työskennellen oman liikeidean kaupallistamisen parissa. Leiriläisten omavastuu ruuasta ja majoituksesta on 50€. Se maksetaan käteisellä.

Voit hakea mukaan, jos liikeideasi on tuotteistettu ja paketoitu vähintään paperilla Business Model Canvasiin tai liiketoimintasuunnitelmaksi. Yrittäjänä toimivat ja olemassaolevaa liikeideaa käytännössä toteuttavat henkilöt voivat hakea mukaan tekemään lisäboostia omaan markkinointiin ja myyntiin.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty/ hylätty
Valmentajien antama henkilökohtainen palaute ja vertaispalautteet
Kurssiin sisältyvien tehtävien palautus aikataulun mukaisesti
Osallistuminen lähitapaamisiin on pakollista, lähitapaamisia ei ole mahdollista korvata muulla tavalla

Go back to top of page